دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد.

در بیانیه نماینده ولی فقیه در استان زنجان آمده است:

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ، کافران می‌خواهند، تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.

در این بیانیه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند، آمده است: هر گونه توهین به مقدسات و کتاب آسمانی مسلمانان جهان محکوم است.

امام جمعه زنجان در این بیانیه ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات و کتاب آسمانی مسلمانان جهان در کشور سوئد آورده است: دولت سوئد باید این جسارت و توهین را جبران کند و یا پای تمام تبعات آن بایستد. این عمل ناپسند و مورد نفرت و انزجار است زیرا توهین به مقدسات دو میلیارد جمعیت دنیا آزادی بیان نیست که این بی‌حرمتی به دروغ آزادی بیان عنوان می‌شود.

در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تأکید بر اینکه آنچه مسلم است این که این کار زشت و نازیبا از نظر همه مسلمانان و امت اسلام محکوم و مورد تنفر همه مسلمانان است، آمده است: این اعمال سخیف توهین به همه ادیان الهی و آسمانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha