یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: اظهارات رئیس دستگاه روابط خارجی حزب نیروهای لبنانی،ریچارد کویومجیان، که طی آن یک طایفه بزرگوار که تکیه‌گاه ملت هستند را مورد اهانت قرار داد، نشانگر حماقت سیاسی و کمبود اطلاعات اوست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای گفت: اظهارات رئیس دستگاه روابط خارجی حزب نیروهای لبنانی، وزیر سابق، ریچارد کویومجیان، که طی آن یک طایفه بزرگوار که تکیه‌گاه ملت هستند را مورد اهانت قرار داد، نشانگر حماقت سیاسی و کمبود اطلاعات اوست.

تجمع علما ادامه داد: این اقدام که از بغض کورکورانه ای سرچشمه می گیرد قانونی را مورد تعرض قرار داده است که اساساً نه تنها مختص شیعیان است، بلکه امری است که مسلمانان بر آن اتفاق نظر داشتند، به طوری که بر سر نسخ یا عدم لغو این حکم اختلاف شد.

علمای لبنان تأکید کردند: هیچکس حق ندارد به مقدسات فرقه های دیگر متعرض شود و به اعتقادات آنها توهین کند. بدین ترتیب ما را وارد گردابی کرده که تنها با اقدام قضایی علیه او و الزام او به عقب نشینی و عذرخواهی علنی و آشکار، می توان به آن خاتمه داد.

تجمع علمای مسلمان بیان داشت: پیمان ملی لبنان بر لزوم احترام به اعتقادات فرقه ها در این کشور به منظور حفظ صلح مدنی و همزیستی تاکید می کند. آیا ریچارد قویومجیان رئیس دستگاه روابط خارجی حزب نیروهای لبنانی می خواهد با طناب فرقه گرایی کشور را به فتنه ای بکشد که فقط دشمن صهیونیستی از آن سود ببرد؟ جای تعجب است جایگاهی که او در حزب خود دارد، روابط خارجی است که متصدی آن باید متعهد به ضوابط دیپلماتیک، اخلاقی و نرمخو باشد.

تجمع علمای مسلمان در پایان از دولت لبنان خواست اقدامات مقتضی که قانون در مورد این شخص مشخص کرده است را اتخاذ کند و از قوه قضائیه لبنان خواست به سرعت و بدون عجله احکام خود را صادر کند تا شخص دیگری به خود اجازه ندهد که به اعتقادات مردم اهانت کند.

شایان ذکر است که ریچارد قیومجیان طی اظهاراتی گفته بود: قحطی شیعه سیاسی، هر چقدر هم که اغراق آمیز باشد، تجربه لقاح آزمایشگاهی، فرزند مشروع از پدر و مادری سرشناس به ارمغان می آورد، در حالی که ازدواج موقت، حتی اگر از نظر فقهی حلال شود، همچنان مصداق زنای محصنه است. نوپایی که مادرش شرمنده است و پدر واقعی اش با پدر اسمی اش متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha