شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هیئت علمای بیروت

حوزه/ هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه ای گفت: آیا واقعاً در فضایی از فسق و فجور افسار گسیخته به سر می‌بریم که در آن کوچک‌ترین احترام به عقاید دیگران در نظر گرفته نمی‌شود؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای بیروت با صدور بیانیه ای گفت: آیا واقعاً در فضایی از فسق و فجور افسار گسیخته به سر می‌بریم که دست‌کم از نظر اخلاقی از هر قید و بندی فارغ است و در آن کوچک‌ترین احترام به خود و احترام به عقاید دیگران در نظر گرفته نمی‌شود؟

این هیئت افزود: ما در هیئت علمای بیروت و در جایگاه دینی خود، آنچه را که ریچارد کویومجیان، مسئول روابط خارجی حزب نیروهای لبنانی گفت را بیانگر حمله وقیحانه به اعتقادات مذهبی ما می دانیم که توسط قانون اساسی لبنان تضمین شده است و آنها به دروغ ادعا می کنند.

هیئت علما ادامه داد: ما این اقدام و یک سری حمله به فرقه ای خاص و هدف قرار دادن مستمر آن را نمی پذیریم. آنها در ایجاد ناآرامی و سوء استفاده عمدی به منظور جلب رضایت اربابان خود و اجرای برنامه های خود برای ایجاد هرج و مرج که دولت ایالات متحده روی آن کار می کند، پافشاری می کنند.

علمای لبنان این اقدام ناپسند را محکوم کرده و خواستار احترام به اعتقادات دیگران در لبنان شدند و تعرض به اعتقادات دینی جامعه را مغایر با همزیستی دانستند و اشاره کردند: این بیانیه به مثابه اطلاع رسانی به دادستانی است که باید هر کاری را که لازم است برای پایان دادن به این فسق و فجور مبتذل که به دور از اخلاق و نجابت در جامعه لبنانی ماست، انجام دهد.

هیئت علمای لبنان تصریح کرد: این همان چیزی است که به هیچ وجه جایز نیست به عنوان زبان خطابه با دیگران جریان داشته باشد و بسیار نادرست بوده و نشان دهنده اخلاق پست این افراد است.

این هیئت در پایان گفت: ما حق قانونی خود را برای شکایت از متجاوزان محفوظ می داریم تا دین واقعی خود را حفظ کنیم و آنها را از تداوم سوء استفاده و الغا باز داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha