پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لبنان

حوزه/ در ادامه موج اعتراض به انتشار کلیپ حاوی اهانت به اهل بیت(ع) در لبنان، شخصیت ها و گروه های مختلف لبنانی، این اهانت را زنگ خطری برای لبنان دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه چند روز پیش کلیپی ویدئو از جوانی به نام آل الصیداوی که در خارج از لبنان زندگی می‌کند منتشر شد که وی در این ویدئو به اهل بیت علیهم السلام اهانت می کند.

انتشار این ویدئو با موج خشم جوانان و شخصیت های لبنانی مواجه شد و همه به شدت این اقدام موهن را محکوم کرده و بر ضرورت وحدت ملی تاکید کردند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت: آمریکا و اسرائیل سرنخ فتنه ها را به دست دارند

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این زمینه گفت: این اتفاق نشان از خطری بزرگ دارد، زیرا این سؤال مطرح می شود که یک انسان نادان مانند سامر الصیداوی که هیچ چیز در مورد دین نمی داند و از پایین ترین ملاک های اخلاقی و دینی بی بهره است چگونه می تواند چنین کلیپی را با این سرعت منتشر کند و فضا را متشنج سازد؟ این نشان می دهد که لبنان دچار هرج و مرج است و افراد نادان و مزدور می توانند به راحتی با احساسات میلیون ها نفر بازی کنند و اصل این اقدام از روی نادانی بود و اگر با اقدام نامناسب طرف مقابل روبرو می شد می توانست فتنه بزرگی ایجاد کند که خشک و تر را بسوزاند و در این صورت جنبش مردمی لبنان نمی توانست به خواسته های خود برسد.

وی افزود: ما از همه می خواهیم بر اساس عقل و مبانی صحیح و مشترک اسلامی عمل کنند و تا راه را بر روی فتنه گران به ویژه آمریکا و اسرائیل ببندیم زیرا این دو کشور سرنخ بسیاری از فتنه ها را به دست دارند به ویژه اینکه در آستانه سفر دیوید هیل نماینده فتنه و جنگ و درگیری و نا امنی به لبنان قرار داریم و او به زودی به لبنانی‌ها این پیام گستاخانه را خواهد رساند که یا مقاومت را از لبنان بیرون می کنید و یا باید گرفتار نا امنی باشید! و البته همه این تحلیل را قبول دارند اما دیگران این سخن را پشت درهای بسته می‌گویند و ما اینجا به صورت علنی بیان کردیم.

هیئت علمای بیروت: اهانت به به اهل بیت یک زنگ خطر است

 از سوی دیگر هیئت علمای بیروت نیز بی احترامی به مقدسات را محکوم کرد و گفت: به نظر می رسد که برخی جهات خارجی از جمله آمریکا که مرکز شرارت ها است تلاش زیادی بر ایجاد فتنه دارند.

علمای بیروت تاکید کردند: موضع ما از همان ابتدا بر حمایت از اعتراض و تظاهرات مردمی بوده اما اتفاق اخیر در بی حرمتی به اهل بیت زنگ خطری است که شاید دلیلش این باشد که اطلاعات دشمن پس از دو ماه از تظاهرات مردم که در ایجاد فتنه ناتوان بود به این نتیجه رسید که از توهین به مقدسات مسلمانان و بزرگان دینی و ملی استفاده کند و ما اکنون منتظر فتنه بعدی آنها هستیم.

در این بیانیه آمده است: ما علمای بیرون ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات از همه می خواهیم به بزرگان دینی احترام بگذارند و خواستار اقدامات قانونی برای مجازات عاملان این اهانت هستیم تا بار دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

شیخ کبش: هرکسی که به اهل بیت رسول خدا دشنام دهد زندیق و کافر است

در همین راستا شیخ خضر کبش رئیس جریان الارتقاء گفت: کلیپی که از شخصی به نام الصیدواری دست به دست شد و در آن به حضرت فاطمه سرور زنان جهان رضوان الله علیه دشنام می دهد فقط می تواند نماینده فکر داعشی باشد که نماینده هیچ مذهب و طایفه ای نیست.

وی افزود: هرکسی که به اهل بیت رسول خدا دشنام دهد زندیق و کافر است و این کار او اهانت به تمام مسلمانان و مؤمنان است.

وی از جوانان خواست خویشتندار باشند و به فتنه مورد نظر دشمنان کشیده نشوند.

رئیس جنبش مردمی لبنان: در مورد نفوذ عناصر منحرف به تظاهرات مردمی هشدار می‌دهیم

مصطفی حسین رئیس جنبش مردمی لبنان نیز اهانت به بزرگان دینی و و مراجع و بزرگان ملی را محکوم کرد و گفت: این افراد با این کار خود جریان مطالبات مردمی را نیز مختل می کنند و ما در مورد حضور و نفوذ عناصر منحرف به تظاهرات مردمی هشدار می دهیم زیرا هدف آنها ضربه زدن به لبنان و بر هم زدن امنیت و ثبات کشور است در صورتی که مردم لبنان برای نجات کشور و پیشرفت آن راهی جز تفاهم و همزیستی ندارند.

بهیه حریری نماینده پارلمان: اهانت به بزرگان دینی را به شدت محکوم می‌کنیم

در همین راستا بهیة حریری نماینده پارلمان بی احترامی به بزرگان دین و همچنین تخریب اموال عمومی را به شدت محکوم کرد و گفت: ما هرگونه اهانت به بزرگان دینی را به شدت محکوم می کنیم و با تخریب اموال عمومی نیز مخالفیم و تاکید می کنیم که همه باید مراقب باشند و به حساسیت اوضاع توجه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha