پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای اظهارات "دروثی شیا" سفیر آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی لبنان و فتنه انگیزی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای  اظهارات "دروثی شیا" سفیر آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی لبنان و فتنه انگیزی دانست.

در این بیانیه آمده است: بعد از شکست تمامی تلاش هایی که آمریکا از طریق مزدوران داخلی و دولت های وابسته به خود در خارج برای ضربه زدن به مقاومت و تحریک لبنانی ها به مطالبه خلع سلاح مقاومت به کار گرفت، اکنون سفیر آمریکا به صورت آشکارا در امور داخلی لبنان دخالت کرده و اقدام به فتنه انگیزی می کند تا نشان دهد که تمامی جنگ های داخلی و خارجی علیه مقاومت از سوی دولت آمریکا انجام می گیرد.

تجمع علما از اقدام قاضی محمد مازح در صدور حکم ممنوعیت مصاحبه رسانه های لبنانی و خارجی داخل لبنان با سفیر آمریکا به مدت یک سال، تشکر و قدردانی کرد و گفت: این اقدام نشان داد که مقاومت تنها محدود به رزمندگانی که در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی و تکفیری می جنگند، نمی شود، بلکه شامل هر انسان شریفی می شود از موقعیت خود برای مقابله با کسانی که به مقاومت و ملت آن اهانت می کنند، استفاده می نماید. کشاورزی که در نوار مرزی فلسطین اشغالی کشاورزی می کند، شهروندی که از درآمد روزانه برای مقاومت می دهد یا به فقیر و نیازمند می بخشد، روزنامه نگاری که با قلم خود در برابر دشمن صهیونیستی می ایستد، روحانی دینی که برای حمایت از مقاومت و مخالفت با فتنه بالای منبر می رود، همه اینها بخشی از مقاومت هستند.

علمای لبنان نسبت به اهانت و دستیازی به قاضی محمد مازح هشدار دادند و گفتند: هرگونه بازجویی از این قاضی به معنی وابستگی به دولت آمریکا است که در آن صورت با تمام قدرت در برابر آن خواهیم ایستاد.

این تجمع از اقدام "ناصیف حتی" وزیر امور خارجه لبنان در احضار سفیر آمریکا تشکر کرد و ضمن محکوم کردن اقدام سفیر آمریکا در تروریسم خواندن حزب الله و مقاومت آن، این توصیف را اهانت به ملت لبنان و خون شهدا و رنج های مجروحان و زندانیان دانست.

تجمع علمای مسلمان اقدام وزارت امور خارجه آمریکا را در حمله علیه مقاومت بعد از صدور دستور قضائی محکوم کرد و آن را خودکامگی آمریکا دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha