شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان، سفر سفیر آمریکا و فرانسه به عربستان سعودی برای تشکیل دولت لبنان را اقدام بسیار خطرناکی دانست .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان، سفر سفیر آمریکا و فرانسه به عربستان سعودی برای تشکیل دولت لبنان را اقدام بسیار خطرناکی دانست و گفت: ما پیشتر بارها گفتیم که مشکل لبنان تشکیل دولت داخلی نیست، بلکه در یک نقطه و جایی (عربستان) است که این دو سفیر رفته اند و این نوعی تحت الحمایگی و سرسپردگی است.

انتفاضه حقیقی علیه تحت الحمایگی صورت گیرد

این تجمع ادامه داد: این وضعیت اسف بار و سلطه گری شیطان بزرگ آمریکا بر اوضاع سیاسی و اقتصادی لبنان، می طلبد که انتفاضه حقیقی علیه تحت الحمایگی صورت گیرد. وضعیت به جایی رسیده که کمیسیون دفاع و نیرو های مسلح فرانسه به دولت این کشور توصیه می کند که برای کمک به لبنان نیرو های بین المللی را به لبنان بفرستد که این دعوتی آشکار به اشغال نظامی لبنان و تحمیل تحت الحمایگی بر قدرت هایی است که همچنان با تمامی انواع تحت الحمایگی و تسلیم به نفع رژیم صهیونیستی را نمی پذیرند.

تجمع علمای مسلمان ضمن مخالفت با دخالت های خارجی در لبنان و دعوت به انتفاضه مردمی علیه آن، بیان داشت: ملت مقاوم لبنان که توانست اشغالگران اسرائیلی را از سرزمین لبنان بیرون براند، می تواند همین کار را با نیرو های استکبار جهانی انجام دهد و امروز بسیار قدرتمند تر از سال ۱۹۸۲ هستیم.

مخالفت با دخالت آمریکا با امور داخلی لبنان

علمای لبنان با دخالت کشور های بیگانه به ویژه ایالات متحده آمریکا در امور داخلی لبنان مخالفت کرده و رهبران سیاسی لبنان را به نشست و توافق بر سر تشکیل دولت به ریاست سعد حریری یا هر شخص دیگر دعوت کرد و گفت: آنچه الان مهم است تشکیل دولتی است که کشور را از این تنگنا و بحران نجات دهد.

تجمع علما به "ابو عطوان" اسیر فلسطینی به خاطر پیروزی بر دشمن صهیونیستی در نبرد معده خالی و آزادی از زندان تبریک گفت و سازمان های حقوق بشری داخلی و بین المللی را به ملاقات با وی و اطلاع یافتن از وضعیت وی و رسوایی دشمن جنایتکار صهیونیستی دعوت کرد.

محکومیت دیدار پنهانی رئیس دولت رژیم صهیونیستی با پادشاه اردن

تجمع علمای مسلمان دیدار پنهانی "نفتالی بنت" رئیس دولت رژیم صهیونیستی با عبد الله دوم پادشاه اردن را محکوم کرد و افزود: انتظار می رود که در این لحظات سرنوشت ساز، کشور هایی که روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی کردند، هماهنگ با ملت های عربی موضع گیری داشته باشند و توافقنامه ها را لغو کنند یا استمرار راه خیانت و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، دشمن ملت و امت باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha