چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان، حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی به معتکفان در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی به معتکفان در مسجد الاقصی و دستگیری بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی از مسجد الاقصی و اطراف آن ظرف چند ساعت را محکوم کرد.

این تجمع افزوده است : این حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی را از ادامه رویارویی و اعتکاف در مسجد برای دفاع از آن در برابر هجوم گله های شهرک نشینان صهیونیستی، دلسرد نخواهد کرد.

تجمع علمای مسلمان از موضع دولت اندونزی در رد حضور دشمن صهیونیستی در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال که منجر به انصراف فیفا از جام جهانی شد، استقبال کرد و گفت: این موضع گیری شرافتمندانه مؤید این است که رژیم صهیونیستی بخشی از امت ما نخواهد بود، بلکه غده سرطانی است که باید ریشه کن شود.

تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر بیانیه به بررسی اوضاع سیاسی لبنان و منطقه پرداخت و گفت: نمایندگان بین‌المللی در حال هجوم به لبنان هستند و تعدادی از لبنانی‌ها برای دستیابی به توافق به پایتخت‌های دخالت کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری سفر می‌کنند؛ با علم به این که موضوع از طریق گفت‌وگوی داخلی بین نیروهای اصلی و جناح‌های پارلمانی لبنان و بدون نیاز به دخالت دیگران قابل حل است. به خصوص که خارج به دنبال منافع خود است و به منفعت لبنانی ها اهمیت نمی دهد و در سیاست طبیعی است که خارجی ها به منافع ما توجهی نداشته باشد.

این تجمع خواستار شد که پس از مطالعه کامل وضعیت داخلی و منطقه‌ای، فوراً گفت‌وگوی داخلی در مورد انتخاب رئیس جمهوری آغاز شود، چه از طریق تأمین اجماع شبه ملی یا یک اکثریت مناسب برای دستیابی به افرادی که قادر به بیرون آوردن کشور از بن بست هستند، انتخاب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha