پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارسال هواپیمای کمک های پزشکی که شامل تجهیزات و لوازم پزشکی بود، تشکر و قدردانی کرد و آن را بیانگر عمق روابط برادرانه میان ملت ایران و لبنان دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارسال هواپیمای کمک های پزشکی که شامل تجهیزات و لوازم پزشکی بود، تشکر و قدردانی کرد و آن را بیانگر عمق روابط برادرانه میان ملت ایران و لبنان دانست.

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای گفت: دشمن صهیونیستی به تعرضات خود علیه لبنان ادامه می دهد و یک بار حریم مرزهای زمینی و یک بار مرز های هوایی را نقض می کند و طرف های بین المللی سکوتی مرگبار اختیار کرده و آنطور که باید به وظیفه خود عمل نمی کنند. اگر لبنان اندکی توافق بین المللی ۱۷۰۱ را نقض کند، دبیرکل سازمان ملل متحد یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داده و این مسئله را محکوم می کند، امّا در قبال رژیم صهیونیستی هیچ صدایی از آن در نمی آید.

آمریکا و اسرائیل به اروپا فشار می آورند تا حزب الله را در لیست تروریسم قرار دهد

تجمع علما ادامه  داد: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور های اروپایی فشار می آورند تا حزب الله را در لیست تروریسم خود قرار دهند. هدف آنان از این کار این است که به حزب الله فشار حداکثری را وارد کنند تا از تلاش برای آزادی سرزمین خود و تمسک به مسائل ملّی و قومی و مبارزه با استکبار جهانی، در رأس آن ائتلاف آمریکایی صهیونیستی دست بردارد؛ چرا که حزب الله در محور مقاومت حضور پیدا کرده و در آن نقش اساسی دارد.

این تجمع افزود: دشمن صهیونیستی حریم مرز های لبنان در شهرک عیترون را نقض کرده و اقدام به نصب نرده های آهنی در طول هشت متر  نموده که اهالی با توجه به اینکه این اراضی قبل از تأسیس رژیم صهیونیستی، ملک شخصی آنان بوده، آن را برداشتند. ما در تجمع علمای مسلمان بعد از بررسی کامل اوضاع لبنان و منطقه، تمامی این اقدامات را محکوم کرده و از اقدام اهالی این شهرک قدردانی می کنیم و از آنان می خواهیم اگر دشمن دوباره به این اقدام مبادرت ورزید، موضع خود را تکرار کنند.

آلمان تسلیم فشار آمریکا و اسرائیل است

علمای لبنان اقدام دولت آلمان در قرار دادن حزب الله در لیست تروریسم را محکوم کردند و آن را وابستگی و تسلیم بودن آلمان در برابر فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته و گفتند: یکی از مسئولین رژیم اسرائیل تأکید کرده بود که اقدام آلمان در نتیجه دخالت های سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی انجام گرفت.

آنان از قدرت های هوشیار و آگاه آلمان خواستند که دولت آلمان را به عقب نشینی از تصمیم خود دعوت کنند.

حزب الله بخشی از کشور لبنان است

تجمع علمای مسلمان با اشاره به اینکه حزب الله بخشی از کشور لبنان است، افزود: حزب الله، لبنان را از دست اشغالگری رژیم صهیونیستی رها ساخت و ملت لبنان از طریق انتخابات دموکراتیک که جهان شاهد شفافیت آن بود، حزب الله را انتخاب کرده است.

فعالیت داعش در عراق با هدف بقای نیروهای بیگانه در این کشور شروع شده است

تجمع علما در بخش دیگر بیانیه خود، با اشاره به فعالیت گروهک های تکفیری در عراق، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا همزمان با مطالبه مشکوک منحل کردن حشد الشعبی از سوی برخی، اقدام به فعال کردن گروهک های تکفیری به ویژه داعش در عراق نموده تا با عملیات نظامی، ارتش و حشد الشعبی را هدف قرار دهند. این اقدام با هدف فشار علیه دولت و ملت عراق برای عدم مطالبه خروج کامل نیرو های بیگانه از عراق انجام گرفت.

این تجمع همچنین ورود مزدوران تروریست به اراضی ونزوئلا از طریق قایق های تندرو را محکوم کرد و گفت: این تروریست ها از کلمیبا وارد شدند که با نیرو های نظامی ونزوئلا درگیر شده و برخی از آنان کشته و برخی دیگر دستگیر شدند.

تجمع علما در نامه ای به نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا این اقدام را محکوم کرده و حمایت خود را از دولت ونزوئلا به عنوان یکی از محور های مقاومت و مخالف با سیاست امپریالیستی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha