جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست هفتگی خود ضمن بررسی اوضاع سیاسی لبنان و منطقه، تجاوز های مکرر رژیم صهیونیستی به مرز های لبنان را محکوم و با عفو مزدوران و تروریست های تکفیری مخالفت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست هفتگی خود اوضاع سیاسی لبنان و منطقه را مورد بررسی قرار داد و با صدور بیانیه ای گفت: نیرو های دشمن صهیونیستی به تجاوز های مکرر خود به مرز های لبنان – فلسطین ادامه می دهد که آخرین آن در شهرک "عیترون" و منطقه "خله المحافر" در جنوب شهرک العدیسه بود. این رژیم با پرتاب بمب های صوتی آشکارا توافق نامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را در میان سکوت بین المللی نقض کرده است و سازمان ملل متحد هیچ انتقادی از رژیم صهیونیستی در این خصوص نکرد، این در حالی است که اگر از سوی لبنان هرگونه خللی ایجاد شود، اقدام به محکومیت می کند.

این تجمع افزود: در میان نقض حاکمیت لبنان، برخی در داخل کشور وقیحانه به امور مزدوران صهیونیست ها پرداخته، از آنان دفاع کرده و خواستار بخشش آنها شدند تا برگردند و به مزدوری خود برای دشمن صهیونیستی ادامه دهند و مرتکب جنایت شوند.

تجمع علمای مسلمان تجاوز های اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم می کند

در این بیانیه آمده: تجمع علمای مسلمان تجاوز های اخیر رژیم صهیونیستی به مرز های لبنان را محکوم کرده و از حکومت لبنان می خواهد که برای محکوم کردن این تجاوز ها، فورا از شورای امنیت شکایت کند. این تجمع از تلاش های اهالی مناطق مذکور در منع صهیونیست ها از تکمیل اقداماتشان قدردانی کرد و مقاومت و ارتش را به بررسی گام های عملی برای جلوگیری دشمن صهیونیستی از تکرار اینگونه تجاوز ها، دعوت نمود.

مخالف عفو مزدوران و تروریست های تکفیری هستیم

تجمع علما با بخشش مزدوران صهیونیستی که در کشتار یا اسارت یا هتک حرمت نیرو های مقاومت و همچنین عفو تروریست های تکفیری که دستشان به خود مردم و ارتش آلوده است، مخالفت کرد و اینگونه بخشش را نقض ارزش های ملّی و انسانی دانست.

تجمع علما دولت را به انجام اقدامات ضروری برای جلوگیری از تشدید بحران اقتصادی و کنترل افزایش قیمت دلار، ضرورت کاهش قیمت ها، نظارت بر احتکار کنندگان و بازار آنها و اجرای شدیدترین مجازات برای آنان دعوت کرد.

تنها راه حل سوریه، خروج بی قید و شرط نیرو های اشغالگر است

علمای لبنان علمیات نظامی علیه نیرو های اشغالگر آمریکایی در دیر الزور سوریه که منجر به هلاکت ۳ سرباز آمریکایی شده را ارج نهادند و تأکید کردند: این نیرو ها، اشغالگر هستند و هیچ راه حلی غیر از مقاومت برای آن وجود ندارد. تنها راه حل در خصوص این نیرو ها و تمامی نیرو های بیگانی که بدون مقاومت دولت سوریه وارد این کشور شدند، عقب نشینی بی قید و شرط از سوریه است.

تجمع علمای مسلمان در پایان انتخاب محمد باقر قالیباف را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha