جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ محمد قدورة

حوزه/ شیخ قدورة گفت: هنگامی که امام خمینی انقلاب خود را آغاز کرد، واقعیت را از پیروی آمریکا به پیروی از اسلام و حفظ حقوق مسلمانان و غیر مسلمانان تغییر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شیخ محمد قدورة رئیس مرکز بدرالکبری و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه گفت: هنگامی که امام خمینی انقلاب خود را آغاز کرد، واقعیت را از پیروی آمریکا به پیروی از اسلام و حفظ حقوق مسلمانان و غیر مسلمانان تغییر داد و مردم را تشویق کرد که از پیروی شرق و غرب و استکبار جهانی به رهبری آمریکا رها شوند و در آن زمان مردم ایران و جهان عرب به دعوت امام خمینی در برابر سلطه جویی آمریکا ایستادند و با آن مخالفت کردند و به استکبار نه گفتند و تمام برکاتی که امروز می بینیم نتیجه تلاش امام خمینی است.

متن گفتگو بدین شرح است:

حوزه: امام خمینی چه نقشی در ایجاد روح تازه در جنبش های سیاسی و اجتماعی معاصر دارد؟

امام خمینی روح امید را در جوانان به ویژه جنبش ها و احزاب و گروه های اسلامی جهان در زمینه سیاسی و فعالیت اجتماعی دمید و روابط میان مسلمانان را سامان بخشید و اکنون انقلاب اسلامی ایران برای ماالگوی مناسبی است و امام خمینی راهی را بنا نهاد که الکوی مناسبی برای مردم جهان شد و به نسل های بعد نیز منتقل خواهد شد.

حوزه: امام خمینی چگونه توانست ملت ها را برای مبارزه با سلطه شرق و غرب ترغیب کند و قانون پیروی جهان سوم از استکبار جهانی را چگونه برهم زد؟

هنگامی که امام خمینی انقلاب خود را آغاز کرد، واقعیت را از پیروی آمریکا به پیروی از اسلام و حفظ حقوق مسلمانان و غیر مسلمانان تغییر داد و مردم را تشویق کرد که از پیروی شرق و غرب و استکبار جهانی به رهبری آمریکا رها شوند و در آن زمان مردم ایران و جهان عرب به دعوت امام خمینی در برابر سلطه جویی آمریکا ایستادند و با آن مخالفت کردند و به استکبار نه گفتند و تمام برکاتی که امروز می بینیم نتیجه تلاش امام خمینی است.

حوزه: چرا امام خمینی تاکید کرد که قدس باید در راس مسائل اسلامی و عربی باشد؟

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست رهبر آن امام خمینی، ایشان روزی را به نام روز جهانی قدس تعیین کرد که به خاطر اهمیت قدس نزد مسلمانان و عرب ها بود و بدین ترتیب قدس به عنوان یک مسئله مرکزی در راس مسائل مسلمانان قرار گرفت.

حوزه: موضع گیری و سیره آیت الله خامنه ای در مقایسه با امام خمینی را چگونه ارزیابی می کنید؟

امروز موضع گیری مسئولان ایران بزرگ ترین دلیل بر این است که راه امام و انقلاب راهی درست و صحیح برگرفته از فرامین ولی امر مسلمانان است و آن راهی را که امام خمینی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز کرد، همچنان توسط ولی امر مسلمانان حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha