پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قیام 15 خرداد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مشکات کرمانشاه معرفی شخصیت جامع حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد را نیاز طلاب و روحانیون در حوزه انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، ابوالفضل نجادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد و سالروز رحلت امام(ره) از ایام الله است، اظهار داشت: ثمرات نظام اسلامی از برکات شهدای خونین ۱۵ خرداد و زحمات ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه مشکات کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که حمله سفاکان رژیم منحوس پهلوی به مدرسه فیضیه نماد حرمت شکنی به مکتب امام صادق(ع) بود و باعث شد طلاب و روحانیون را به خاک و خون بکشند، حضرت امام(ره) ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: آزادی خرمشهرها در دفاع مقدس، اگر تفکر ناب ۱۵ خرداد نبود، پیروز نمی شدیم و همگان دیدیم جریانات سیاسی مدعی انقلابی گری با دوری از خط امام(ره)، مسیر مبارزه با استکبار جهانی را گم کردند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات کرمانشاه ادامه داد: مبارزانی که با ولایت پذیری پشت سر امامین انقلاب حرکت کردند و در مقابل مطامع دنیوی و ناله های سامری جریانات استحاله شده، دچار لغزش نشدند، اکنون هم مورد غضب جریان غربگرا و استکبار جهانی هستند.

نجادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مسیر دفاع از انقلاب اسلامی همچون صدر اسلام، دشواری ها و خطرات خود را دارد، از طرفی خواص مردود و نفوذی های دشمن در لباس دوست، دو آفت برای جامعه اسلامی خواهند بود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات کرمانشاه گفت: سخنرانی تاریخی حضرت امام(ره) در مسجد اعظم قم، ماهیت قیام ۱۵ خرداد را برای استکبار، صهیونیسم و رژیم فاسد پهلوی عیان کرد و آن پیر فرزانه از سال ۴۲ خطر اسرائیل غاصب را گوشزد کرد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگداشت ایام الله در  سطح کشور باید به نحو احسن برگزار شود، عنوان کرد: مدیران و اساتید انقلابی با تعظیم شعائر دینی و تبیین و یادآوری مناسبت‌های تاریخی انقلاب اسلامی، نهضت بصیرت افزایی را در میان طلاب گسترش دهند.

نجادی در پایان گفت: اگر از فلسفۀ قیام ۱۵ خرداد و سایر حوادث تاریخی انقلاب دوری کنیم، منحرفین ریشه وقایع نهضت اسلامی و دستاوردهای امامین انقلاب را مورد تحریف قرار داده و طلاب جوان را دچار تشکیک می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha