شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم بزرگداشت امام خمینی (رض ) و قیام یوم الله 15 خرداد در مدرسه مبارکه فیضیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: امروز در سایه نظریه ولایت فقیه است که کشور تبدیل به ابرقدرت شده و در مقابل آمریکا می ایستد و از اقتدار خود دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نظریه ولایت فقیه، گفت: مسئله ولایت فقیه موضوع سابقه دار و برخاسته از متن دینی و از مسائل روشن است و در این رابطه می توان از فقهایی چون صاحب جواهر و مرحوم کرکی نام برد که نظراتی را ارائه کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: این فقها معتقدند که منکر ولایت فقیه، طعم فقه را نچشیده و به رموز سخنان اهل بیت(ع) نرسیده و فقیه مصداق اولی الامر و اطاعت از او، لازم است. به هر حال این موضوع امری مسلم است، ولی کاری که امام راحل انجام داده بودند، این بود که این بحث را عملیاتی کردند و به میان مردم و جامعه آوردند.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: هنر امام خمینی(ره) این بود که این نظریه را اجرا و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را پیاده کردند و الاّ این نظریه از گذشته هم وجود داشت ولی اجرایی نشده بود؛ لذا این موضوع در عین حال که بسیار پراهمیت است، موجب اقتدار و افزایش قدرت ایران در منطقه و ... هم شده است.

وی اضافه کرد: در این که ولایت مطلقه است یا نه، نظر امام خمینی(ره) روی مطلقه بودن است و مطلقه به معنای این است که در مسائل حکومتی همه اختیاراتی که اهل بیت(ع) داشته اند، فقیه جامع الشرایط آن اختیارات را مانند عزل و نصب ها دارد و این گونه نیست که محدود در امور حسبیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: این نظریه آن قدر مهم و پیشرفته است که تا قبل از آن، کسی به اهمیت آن پی نبرده، چرا که نظام مبتنی بر این نظریه، باعث برکات بسیاری برای کشور در منطقه و جهان شده است. امروز در سایه همین نظریه مهم است که کشور تبدیل به ابرقدرت شده و در مقابل آمریکا می ایستد از اقتدار خود دفاع می کند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: اگر قرار باشد جامعه اسلامی قدرت نداشته باشد چگونه می شود، زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کرد، نظریه ولایت فقیه بسیار روشن است و اگر آن را انکار کنیم باید بسیاری از مسائل مانند عدل، امر به معروف و نهی از منکر را هم انکار کنیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha