پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این که امام خمینی(ره) با دو بال معنویت و علم توانست انقلاب را به پیروزی برساند، گفت: حرکت امام خمینی شبیه حرکت انبیاء الهی است و موفقیت در این مسیر جز با خودسازی و معنویت درونی حاصل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسم سخنرانی حرم بانوی کرامت که با حضور زائران آن حضرت در صحن‌های این آستان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) پرچمدار نهضت مستضعفان و به اهتزاز درآورنده بیرق غدیر با زنده کردن ولایت فقیه در جامعه معاصر بود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سر سفره خون شهدای ۱۵ خرداد به نتیجه رسید، افزود: امام خمینی(ره) مصداقی از آیه شریفه ۲۴سوره ابراهیم بودند و انقلابی را بنیان نهادند که مانند درختی استوار، از توفان‌ها مصون است و کسی نمی‌تواند جلوی رشد و نمو آن را بگیرد و ثمرات مستمر و مداومی برای جامعه بشری دارد.

امام خمینی(ره) معجزه اسلام و رشحه ای از ولایت امیرالمؤمنین است

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد:  امام گوهر پاکی بود که اهل معراج بود و یک بالش برای عروج بال معنویت، عرفان و شب زنده‌داری و بال دیگرش خشیت و علم نافع بود؛ بنابراین امام معجزه اسلام و رشحه ای از ولایت امیرالمؤمنین و مظهر جلال دین و جاذبه اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) تحول خواه و تحول آفرین بود و در جنبه‌های مختلف تحول و موج ایجاد کرد و تاریخ را تغییر داد، افزود: یکی از تحولات بزرگی که امام ایجاد کرد این بود که حکومتی که سراپا وابستگی به بیگانه بود و هیچ بهره‌ای از علم و تولید نداشت و با باج‌دهی به قدرت‌های بزرگ از حمایت همه جانبه آنها برخوردار بود، امام توانست با قدرت علم و ایمان مردم را با خود همراه کند و این حکومت ۲۵۰۰ ساله را سرنگون کند.

تحول امام خمینی(ره) پیامبر گونه بود

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که امام خمینی(ره) جریان غرب و شرق را از ایران بیرون و راه را برای حکومت موحدان عالم هموار ساخت، گفت: این تحول شبیه تحول پیامبر(ص) در عصر جاهلیت بود زیرا راه راه انبیاء و ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و اولیاء خدا و راهی است که به حکومت جهانی حضرت حجت (عج) منتهی خواهد شد و ما امروز در آغاز این راه قرار داریم.

وی با اشاره به تحولی که امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مردم ایجاد کرد، ادامه داد: امام(ره) مقاومت اسلامی را احیا کرد و سیل ویرانگری را علیه ستمکران عالم به راه انداخت و دانشگاهی که هیچ بویی از بندگی خدا در آن نبود را با عبودیت و فرهنگ عاشورا آشنا کرد و روزنه‌های حرکت علمی را باز کرد و امروز شاهد جهش علمی کشور از همین دانشگاه‌ها در عرصه‌های گوناگون هستیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: فتح الفتوح امام خمینی(ره) نه غلبه بر شاه فاسد و وابسته و نه پیروزی خون بر شمشیر در هشت سال دفاع مقدس بود بلکه فتح الفتوح امام تربیت انسان‌هایی همچون چمران، همت، بروجردی و صیاد شیرازی و سرآمد آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ فتح الفتوح امام بیمه کردن انقلاب با بروز ظرفیت رهبری آیت الله خامنه ای بود که بعد از ایشان توانستند به خوبی این مسیر را ادامه دهند.

وی با اشاره به بعد معنوی شخصیت امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام قبل از این که در سنگر رهبری انقلاب قرار بگیرند و شوری در عالم ایجاد کنند در سنگر درون خود شور ایجاد کردند و در روایات آمده است که «کسی که خود را ۴۰ روز برای خدا خالص کند خداوند چشمه‌های حکمت را از قلبش به زبانش جاری می‌کند» و امام این گونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: امام هم از علوم رسمی حوزوی بهره داشت و در قله فقاهت، حکمت، عرفان نظری و اصول قرار داشت و هم در علوم موهبتی سر رشته داشت که از اخلاص نصیب ایشان شده بود و با این علم موهبتی بود که فروپاشی رژیم طاغوت را پیشبینی کرد و همینطور فروپاشی شوروی را به آنها گوشزد کرده بود.

وی با بیان این که این انقلاب صاحب دارد و امام زمان(عج) هوای این انقلاب را دارد، افزود: امام از بین ما رفت ولی انقلاب راه خود را گم نکرد و خلف صالح امام راه ایشان را ادامه داد و از اینجا معلوم می‌شود که هم امام خمینی(ره) هدایت شده بود و هم رهبر عزیزمان هدایت شده الهی برای ادامه این مسیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha