سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 904115
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
زندگی به سبک روح الله

حوزه/ جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی(ره) در تمامی زمینه ها خصوصاً ساده زیستی، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی ایشان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و مولف کتاب زندگی به سبک روح الله، در یادداشتی به این نکته اشاره کرده است که جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی(ره) در تمامی زمینه ها خصوصاً ساده‌زیستی، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی ایشان است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام ساده زیست

7 ساله (۱۴خرداد ۱۳۶۸) بودم که قیامت را دیدم. آن روزها در ایران قیامتی برپا شده بود. میلیون ها نفر زن و مرد از سراسر ایران راهی شده بودند تا زمین های بایر غرب بهشت زهرا در تهران را با اشک خود آبیاری کنند و پیکر یکی از محبوبترین رهبران تاریخ را به خاک بسپارند. آن روزها همه گریه می‌کردند در داخل و خارج، حتی می شد صدای گریه فرشته ها را از آسمان هم شنید.

واقعا که بود این مرد؟ چه کرده بود این مرد؟ عاشق چه چیز او بودنداین مردم، که جهان در برابر عظمتش ایستاد و سر تعظیم در برابرش فرود آورد. خیلی عجیب است! که مردی با آن همه اقتدار و هیبت، مردی با آن همه عظمت که پشت ابرقدرت ها را لرزاند و بینی استکبار را به خاک مالاند، مردی که گفت:  «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، خیلی ساده زیست و بی‌آلایش، بی تکلف و بی تشریفات و قانع و به دور از اصراف بود. و در ساده ترین مکان یعنی جماران زندگی می کرد و از همان مکان ساده قلب های آزادگان عالم را به تسخیر خود درآورد. شاید همین ویژگی اش او را نسبت به سایر رهبران سیاسی و مذهبی دنیا متمایزش کرد و ماندگار.

این ساده زیستی از نقاط برجسته سبک زندگی و مکتب روح الله است. جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی(ره) در تمامی زمینه ها خصوصاً ساده زیستی، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی اوست.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha