چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیین رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: گره گشایی از مشکلات و معضلات جامعه به پژوهش نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، در آیین رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: گره گشایی از مشکلات و معضلات جامعه به پژوهش نیاز دارد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام های خوبی در حوزه اندیشه و پژوهش برداشته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به رونمایی از تازه های نشر انتشارات حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: این کتاب ها محصول فکر و قلم طلاب جوانی است که در بخش های مختلف جامعه به کار گرفته می شود و این کتاب ها سال ها منشأ اثر خواهد بود.

وی، گام دوم انقلاب را با نگاه آگاهی، کتاب و پژوهش عنوان و با ابراز امیدواری از اینکه خروجی این آثار به تحقق گام دوم انقلاب کمک کند، افزود: امروز حوزه علمیه نیازهای جامعه را به خوبی می شناسد و حوزه ای پاسخ گو است.

همچنین حجت الاسلام حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه تحقیق و کتاب موجب آثار خوبی در طول تاریخ شده و به عنوان یک میراث ماندگار در اختیار جامعه است، گفت: پژوهشی که دردی از جامعه را درمان نکند، اثرگذار نیست و کارآمد نخواهد بود.

وی به رونمایی از شش کتاب رونمایی شده در این مراسم که توسط فرهیختگان حوزه علمیه خراسان نوشته شده است، اشاره و خاطر نشان کرد: این آثار از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی پشنیبانی کتابخانه ای و حمایت می شود.

حجت الاسلام کندری در پایان افزود: امیدواریم شاهد اثربخشی و تألیف هر چه بیشتر آثار نوشته شده توسط طلاب این حوزه باشیم.

گفتنی است این آیین با سخنرانی و توضیح دو تن از مؤلفان ادامه یافت و در پایان کتاب های «حکم فقهی و حقوقی هیجان و خشم قضات و مدیریت آن»، «جرم سیاسی در فقه و حقوق»، «شهد و عسل؛ در ضرورت همسویی قول و عمل»، «تملک اراضی توسط شهرداری ها از منظر فقه و حقوق»، «بررسی فقهی فیلم سازی و بازیگری» و «کنترل خیال از منظر علمای اخلاق» رونمایی شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha