سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دولت جوان و حزب اللهی

حوزه/ برای رسیدن به دولت جوان حزب‌اللهی در چارچوب یک تدبیر مردم سالارانه باید مراقب گفتمان سازی دشمن بود؛ دشمن حتماً در این باره برنامه دارد و در رسیدن به این هدف بزرگ اخلال می‌کند.

 خبرگزاری «حوزه» - همدان، انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت الهی در استمرار جریان بیداری اسلامی و به عنوان مهم‌ترین مرحله آن در مقابل همه تمدن‌های مادی که جوهره آنها تقابل با یکتاپرستی واقعی و توحید مسئولیت‌آور است، قامت بر افراشت.

انقلاب اسلامی امروز در موقعیتی خاص قرار دارد و از گردنه‌ای عبور می‌کند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «پیچ تند تاریخ معاصر» است. عبور از این گردنه بدون همت و حضور مدیران جوان و انقلابی ممکن نیست.

شرط اصلی ادامه پیشرفت‌ها و توسعه در جمهوری اسلامی جوان‌گرایی و ایجاد تفکر اسلامی در حوزه اجرا، تقنین و ... است، البته این ضرورت در حوزه اجرا مضاعف است.

رهبر معظم انقلاب یک سال پیش در دیدار دانشجویان فرمودند: زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید؛ معظم له در دیدار اخیر دانشجویان و دانشگاهیان هم تأکید کردند «دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است».

اینکه ایشان در بیانات خود طی سال‌های متمادی در مضامین مشابه به هم بر مفهومی تأکید دارند، نشان از اهمیت جدی موضوع و عدم تحقق آن است، لذا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان بر آن شد تا در گفتگو با برخی چهره های فرهنگی به بررسی شاخصه‌های دولت جوان حزب‌اللهی بپردازد.

تأثیر گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی بر شکل‌گیری دولت جوان حزب‌اللهی

حجت‌الاسلام علی رسولی، مدیر مدرسه علمیه علویون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعه است و در شکل‌گیری دولت جوان و حزب‌اللهی توجه به این گفتمان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید ملکه ذهن مردم شود که انقلاب اسلامی راه حل واقعی و ملموس برای مسائل و مشکلات جامعه دارد و همین جوانان باید مشکلات را حل و فصل نمایند.

حجت‌الاسلام رسولی با بیان اینکه باید اجازه ظهور و بروز به جوانانی که دنبال شهرت‌طلبی نیستند، داده شود، گفت: جوانانی که اهل مسامحه و محافظه‌کاری نیستند به کار انقلاب اسلامی می‌آیند، باید شناسایی و وارد بدنه مدیریت کشور شوند.

باید مراقب برنامه‌های دشمن بود

حجت‌الاسلام علی حسنی، رئیس سازمان بسیج طلاب استان همدان نیز عامل مهم در شکل‌گیری دولت جوان و حزب‌اللهی را روحیه مطالبه‌گری دانست و افزود: مطالبه‌گری باید از سوی طلاب و دانشجویان و رسانه‌های انقلابی انجام شود.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به دولت جوان حزب‌اللهی در چارچوب یک تدبیر مردم سالارانه باید مراقب گفتمان سازی دشمن بود؛ دشمن حتماً در این باره برنامه دارد و در رسیدن به این هدف بزرگ اخلال می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد:  از هم اکنون باید گفتمان دولت جوان حزب‌اللهی در دستور کار نخبگان قرار بگیرد و اگر غفلت کنیم، از برنامه چشم انداز و نیز گام برداشتن در حوزه بیانیه گام دوم عقب خواهیم ماند.

هنوز دولت اسلامی محقق نشده است

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه فرآیند تحقق تمدن اسلامی و رسیدن به جامعه مهدوی آرمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در تمام سخنان خود و وصیت‌نامه‌اش هدف از تشکیل انقلاب اسلامی را بسترسازی برای تحقق حکومت مهدوی بیان کرده اند.

وی ادامه داد: در حقیقت حکومت مهدوی و حاکمیت اسلام، هدف انقلاب اسلامی است؛ رهبر انقلاب برای تحقق این امر ۵ گام را بیان کرده‌اند: گام نخست شکل‌گیری انقلاب اسلامی که محقق شد، دوم ایجاد نظام اسلامی که یک بخش آن هنوز محقق نشده است، گام سوم دولت اسلامی، چهارم جامعه اسلامی و گام پنجم تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام نظیری عنوان کرد: متأسفانه قریب ۴۰ سال است که در گام سوم متوقف شده ایم و هنوز این مرحله محقق نشده است البته باید توجه کرد که دولت اسلامی به معنای قوه مجریه نیست بلکه به معنای کلیه کارگزاران نظام اسلامی است.

وی افزود: کارگزاران نظام اسلامی باید افرادی باشند که هم فهم درستی از مبانی اندیشه ناب و هم قدرت اجرای اسلام را در جامعه داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تشریح کرد: بعد از شکل‌گیری دولت اسلامی، نظام‌سازی اسلامی نیز محقق می‌شود، چراکه یکی از مصادیق نظام اسلامی قانون اساسی است، اما باید به خرده نظام‌ها تبدیل شود که بعد از شکل‌گیری دولت اسلامی خرده نظام‌ها بر اساس قانون اساسی و مبانی اسلام طراحی می‌شود.

عموما تفکر اسلامی در بین دولتمردان حاکم نبوده است

وی ادامه داد: مشکل ما با دولتمردان در طول سالیان  گذشته این است که عموما تفکر اسلامی در بین آنان حاکم نبوده و فهم درستی از اندیشه اسلام ناب در بین آنها وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: اینکه کارگزاران با اسلام، مبانی اسلام و آرمان‌های اسلام به خوبی آشنا باشند و فهم صحیحی از آن داشته باشند و در نهایت جهت‌گیری کشور را چه در حوزه قانون‌گذاری و چه حوزه اجرا بر دستورات اسلام و اهداف انقلاب اسلامی منطبق کند، معنای دولت انقلابی و حزب‌اللهی است.

وی با بیان این که با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز بسیاری از خرده‌نظام‌ها مانند بانکداری فرهنگی، تربیتی و آموزشی و ... غربی است، افزود: باید به یک نکته توجه کرد که تأکیدات سالیانه رهبر انقلاب بر ضرورت تحول در علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی داشتند نیز به همین جهت است، چراکه  مبنای علوم انسانی بر اساس اندیشه سکولار غرب شکل گرفته نه اندیشه اسلام ناب و نقش علوم انسانی در جامعه ایجاد مبانی فکری در خرده‌نظام‌ها است.

پیشرفت انقلاب مرهون امامت امامین انقلاب و حرکت‌های مردمی است

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه پیشرفت انقلاب مرهون امامت امامین انقلاب و حرکت‌های مردمی بوده است، گفت: در تعبیر دولت جوان حزب‌اللهی یا انقلابی که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند چند نکته نهفته است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ابراز کرد: جوان به معنای صرفا جوان از لحاظ سن نیست، بلکه جوان به معنای وجود روحیه نشاط و فردی که اراده‌اش برای انجام کار قفل نمی‌شود و تصمیم او برای برداشتن‌ گام‌های بلند قطعی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ادامه داد: شهید سلیمانی دارای ۶۰سال سن بود، اما به تعبیر رهبر انقلاب جوان بود، چراکه هیچ چیز مانع اراده فولادین او نمی‌شد و دشمن نمی‌توانست او را در رسیدن به هدفش سست کند.

حزب‌اللهی یعنی درک اندیشه اسلام ناب و تحقق آرمان‌های انقلاب

وی اذعان کرد: هدف رهبر انقلاب از به‌کار بردن تعبیر جوان برای دولت این است که در بدنه کشور نیازمند افرادی هستیم که روحیه نشاط، بالندگی و ریسک‌پذیری و عدم ایستایی جزء خصوصیات اصلی آنها باشد.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: حزب‌اللهی یعنی فرد هم فهم صحیحی از اندیشه اسلام ناب و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد و هم برای تحقق آرمان‌های انقلاب همه تلاش خود را به کار می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در پایان تأکید کرد: در تمام بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و مقابله با ویروس کرونا با تفکر ناشی از اندیشه ناب اسلام توانستیم موفق باشیم نه تفکر غربی.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 1
    برادر عزیز و گرامی جناب دکتر جلیلی عزیز ،دولت جوان و حزب الهی مدنظر مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم در گام امید آفرین و تحولخواه دوم انقلاب اسلامی بی صبرانه منتظر حضور جنابعالی بعنوان رئیس قوه مجریه می باشد تا در کنار دو برادر دیگر انقلابی و جهادیتان گام تغییر دوم انقلاب را پیشبرده و قلب حضرت آقا و مردم رنج کشیده و مستضعف و چشم براه عدالت را شاد نمایید،به امید دیدار ، بی صبرانه منتظریم.