چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فدک2

حوزه/ معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فدک استان همدان با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی در سراسر کشور، گفت: با مساعدت‌های خیرین و بانوان طلبه همدانی، ۱۱۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان این شهر توزیع شد.

خانم اقدس میرزایی شکیب، معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فدک استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اعلام حضور جدی حوزه های علمیه خواهران در رزمایش مؤمنانه، اظهار داشت: بانوان طلبه این مؤسسه حوزوی، همچون سایر اقشار در لبیک به ندای رهبری در رزمایش مواسات و همدلی وارد میدان کمک رسانی شدند.

وی ادامه داد: مواسات مردم، مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کند و همه تلاش جامعه اسلامی این است که مطابق با سیره عملی علوی، حسنی و حسینی عمل کند. 

میرزایی شکیب اظهار داشت: بانوان جهادگر زهرایی، طلایه دار همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا هستند و نیکی رساندن به بندگان خدا و دست‌گیری از نیازمندان در فرهنگ کشورمان سابقه طولانی دارد و مردم ایران اسلامی از دیرباز در سختی‌ها  و اوقات سختی، به یاری هم می‌شتافتند.

وی با اشاره به وسعت این نوع کمک های خیرخواهانه در کشور، تصریح کرد: یاری رساندن به هم نوعان، راه و رسمی است که  خداوند رحیم در قرآن مبین بسیار به آن سفارش و بزرگان دینی هم بر آن تاکید داشته اند، زیرا که شنیدن صدای نیازمند و به کمک او پرداختن، توجه به خویشتن نیست بلکه عین توجه به خدا است.

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی فدک استان همدان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری بر رزمایش همدلی در این اوضاع، گفت: بایستی جامعه مهدوی را در خود به وجود بیاوریم، جامعه مهدوی، جامعه عدل و قسط است، جامعه عزت است، لذا در شرایط فعلی به دلیل تعطیلی برخی صنوف برای پیشگیری از شیوع کرونا و تأثیر آن در افزایش تعداد خانواده های نیازمند، بانوان طلبه همدانی نیز به عنوان سربازان امام زمان(عج) به نیازمندان آبرومند و آسیب دیده از کرونا کمک کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و ایجاد مشکلات معیشتی خانواده ها، موج همدلی ها در کشور عزیز ایران، همچنان با هدف مؤمنانه و یاری رسانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha