پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه آموزش و پرورش2

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: جایگاه واقعی حوزه های علمیه خواهران باید به خوبی شناخته شود و با ورود جدی و پرتوان به محیط های آموزشی و سهیم شدن در امر تعلیم و تربیت می تواند گام مهمی در اعتلای این جایگاه کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، خانم دکتر ام‌کلثوم امیدی صبح امروز در نشستی با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان آقای پورداود با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در امر تربیت مشارکت مهمی دارند، اظهار داشت: امر تعلیم و تربیت موجب رشد و شکوفایی بشریت است و باید دقت کرد که بر اساس چه اصولی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران باید جایگاه واقعی خود را در جامعه بیابد، گفت: متاسفانه حوزه علمیه خواهران تاکنون به صورت مستقل شناخته نشده است و بسیاری از ادارات و ارگانها اطلاعی از حضور حوزه علمیه خواهران ندارند و باید با جدیت در معرفی جامعه ی بزرگ بانوان حوزوی تلاش کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار فراوانی هستند، خاطرنشان کرد: لازم است که خواهران طلبه با حضور چشمگیر خود در آموزش و پرورش و محیط های آموزشی به خصوص دبیرستان های دخترانه، امر آگاه سازی و تعلیم و تربیت دختران دانش آموز را به دست گیرند.

وی افزود: مبلغانی که وارد دبیرستان های دخترانه می شوند باید ویژگی های بالایی از جمله آگاهی از مسائل روانشناسی داشته باشند تا بتوانند با نسل جدید ارتباط مؤثری برقرار کنند زیرا که با نسل بسیار حساسی ارتباط برقرار می کنند و طبیعتا دشواری کار بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان  همدان، خواهران طلبه را بسیار تاثیرگذار در امر تربیت دانست و گفت: باید توجه داشت که امور تربیتی دختران توسط بانوان طلبه صورت پذیرد زیرا که راحت تر می توانند با هم‌جنس خود ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه حضور مشاوران امین و دلسوز حوزوی در بین دانش آموزان امری لازم است، ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران توانایی و ظرفیت لازم برای تربیت متخصص و مشاوران آگاه و کارآمد را دارد.

پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هم ضمن تبریک انتصاب خانم امیدی به مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، ابراز کرد: حضور یک بانوی طلبه به عنوان مدیر یقینا می تواند نقطه قوت و مایه امیدواری برای پیشرفت بیش از پیش حوزه علمیه خواهران باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش در امر تربیت برگرفته از مفاهیم قرآنی است، گفت: تلاش بر آن است که آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت از مسیرهای انحرافی به دور باشد و به سمت دانش‌آموز سالم، خانواده سالم و جامعه ای سالم پیش برود.

پورداود در پایان ارتباط عمیق و دوسویه بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و گفت: وقتی دانش آموز در مسیر صحیح تربیت قرار بگیرد طبیعتا در امر آموزش هم پیشرفت می کند و حوزه علمیه بهترین گزینه در کمک رسانی در این امر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha