جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
2

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: تمامی اساتید در فعال کردن عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی علیرغم اینکه آموزش و آمادگی قبلی وجود نداشت، یک صحنه درخشان از توانمندی اساتید و همکاری مدیران و معاونین مدارس را ترسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، خانم دکتر ام کلثوم امیدی صبح امروز در مراسمی که در خصوص تقدیر از اساتید فعال در طرح کیفی بخشی آموزش غیرحضوری دروس برگزار شد، گفت: با توجه به اوضاع فعلی شیوع ویروس منحوس کرونا که امکان حضور فیزیکی طلاب در مدارس علمیه فراهم نبود، دروس به صورت غیرحضوری برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم داشتن استانداردهای لازم آموزشی در این سبک آموزش، تصریح کرد: در ضمن آموزش های غیرحضوری، طرح کیفی بخشی نیز با تشکیل گروه های تخصصی با حضور اساتید داوطلب در بخش های  مختلف درسی از قبیل فقه واصول، ادبیات عرب، فلسفه و منطق، کلام اسلامی، اخلاق و تفسیر و علوم قرآنی و دروس عمومی انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان ضمن رضایت از طرح مذکور، گفت: کاری که در این زمینه توسط اساتید در این ایام انجام شده قابل تقدیر است و این زحمات جای قدردانی دارد و با ارتباطی که در ایتا یا تلفنی و در بعضی موارد معدود حضوری با اساتید داشتیم کار آنان دوچندان شده بود و با این وجود، هم در بخش‌ آموزشی و هم در بخش کیفی بخشی به کلاس های مجازی، فعالیت های خوبی انجام شد.

وی افزود: تمامی اساتید در فعال کردن عرصه تعلیم و تربیت در فضای مجازی علیرغم اینکه آموزش و آمادگی قبلی وجود نداشت، یک صحنه درخشان از توانمندی اساتید و همکاری مدیران و معاونین مدارس را ترسیم کردند.

 امیدی با اشاره به فعالیت اساتید در این عرصه، تأکید کرد: چنین برنامه هایی یک کارنامه ارزشمند از توانمندی قابل افتخار در بخش‌های مختلف به جای می گذارد و باید تلاش کرد در آموزش کارکردهای حوزه به واسطه تغییر این فضا از فضای حقیقی به فضای مجازی کمتر تحت تأثیر قرار گیرد و این رشد علمی که به برکت تلاش اساتید و طلاب ما اتفاق افتاده با همین سرعت ادامه پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به کارهای ماندگاری که در زمان مبارزه با ویروس کرونا اتفاق افتاد، افزود: چنین امور خوشایندی نشانگر این بود که حوزه های علمیه خواهران ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه خوبی دارد که در این بُرهه از زمان به ظرفیت های بالفعل تبدیل شد و شاهد تلاش های جهادی مختلف بودیم که یکی از آن فعالیت ها در عرصه آموزش غیرحضوری خود را نشان داد.

در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اساتید فعال قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha