پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست هویت طلبگی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مدیران حوزه های علمیه باید به فکر معاش طلبه ها باشند؛ از جمله وظایف مدیران و اساتید، پررنگ کردن جاذبه های معنوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، صبح امروز در نشست «هویت طلبگی» در مؤسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان، با تأکید بر این که امروزه یکی از آسیب های موجود در حوزه های علمیه مربوط به هویت طلبگی است، گفت: هویت طلاب نباید گم شود و از هر حیث و زاویه ای که به طلبه نگاه می شود باید هویتش آشکار باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز درس اخلاق مبتنی بر اعتقادات انسان است و پشتوانه اخلاق اعتقادات است، افزود: کسی که اعتقاد به مبدأ و معاد نداشته باشد، اخلاق برای او معنایی ندارد و ما به تجربه یافتیم، اول برای طلبه باید در زمینه اعتقادات صحبت کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مدیران حوزه های علمیه باید به فکر معاش طلبه ها باشند؛ از جمله وظایف مدیران و اساتید، پررنگ کردن جاذبه های معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: برای پر رنگ کردن جاذبه های معنوی، دو مسأله را باید در نظر بگیریم اول اینکه بشر فقط برای این دنیا آفریده نشده است و پشت سر این عالم، عالم دیگری نیز وجود دارد و دوم مسأله هدایت دیگران است.

آیت الله طه محمدی در پایان اظهار کرد: بار مسئولیت سنگین است، بعد از خودسازی بایستی به دنبال هدایت دیگران باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha