جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم جان جان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان از اعلام نتایج مسابقه استانی «وصف آفتاب» خبر داد و گفت: این مسابقه در سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برای دانش آموزان ۱۳ تا ۱۷ سال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از همدان، خانم مریم جان‌جان معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان از اعلام نتایج مسابقه استانی «وصف آفتاب» که در سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برای دانش آموزان ۱۳ تا ۱۷ سال برگزار شده بود، خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقه استانی از کتاب «امام خمینی(ره) از ولادت تا ولایت» نوشته رضا بابایی در تاریخ ۱۴ خردادماه ۹۹، گفت: هدف این مسابقه کتابخوانی، آشنایی دانش آموزان با شخصیت بزرگمردی چون حضرت امام خمینی(ره)، ابعاد وجودی و سیره علمی و عملی ایشان به نسل فعلی کشور جهت ادامه دادن راه این امام همام و شهدای انقلاب بود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان همدان در ادامه افزود: از امام خمینی(ره) به عنوان پدیده شگفت جهان یاد می شود و انقلاب اسلامی ایران نیز با نام ایشان در دنیا مطرح است، حضرت امام(ره) دارای ابعاد وجودی مختلف علمی، عملی، عرفانی و اخلاقی است که شاخص ترین بُعد آن، بعد سیاسی شخصیت ایشان بود که جناب آقای رضا بابایی نویسنده کتاب، به بعد سیاسی زندگی ایشان در سه فصل با عناوینی چون «از میلاد تا اجتهاد»، «از اجتهاد تا جهاد» و «مسند ولایت» اشاره کرده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم شناساندن شخصیت های مطرح دنیا، تأکید کرد: ترویج فرهنگ و روحیه انقلابی گری و ستیز با مستکبران و ارتقاء سطح آشنایی افراد با افکار و اندیشه بزرگ‌مردان، به ویژه در بین آینده سازان مملکت، از وظایف مراکز فرهنگی است و برگزاری چنین مسابقاتی در مسیر انجام وظیفه، خالی از لطف نخواهد بود؛ چرا که تشویقی است برای رقابت سالم و اعلام رازهای موفقیت افراد تراز انقلاب به عنوان الگوهای نسل نوجوان و جوان کشور.

خانم جان‌جان در ادامه افزود: ۷۱ نفر از دانش آموزان از سراسر استان در مسابقه «وصف آفتاب» شرکت کردند که از این تعداد هفده نفر امتیاز ۱۹، سی نفر امتیاز ۱۸ و هشت نفر امتیاز ۱۷ را بدست آوردند که این امتیازات در جای خود،  بسیار قابل توجه بوده و گویای این مطلب است که نسل چهارم انقلاب، پیگیر اصل و ریشه خود و جویای کسب اطلاعات و ادامه دهنده راه این امام همام هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به امتیاز بالای شرکت کنندگان، اعلام اسامی برگزیدگان از طریق قرعه کشی صورت پذیرفته است و به ۵ نفر اول، کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا خواهد شد که اسامی برگزیدگان  در سایت مدیریت استان به آدرس hamadan.whc.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha