چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 904533
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
امام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: الوند نگین همدان است و مردم همدان علقه خاصی به این منطقه دارند و باید از آن حفاظت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با اعضا تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد، با بیان این که متاسفانه برای جلوگیری از تصرفات در محیط زیست قانون مدونی وجود ندارد، اظهار داشت: برخورد با مشکلات در این حوزه مرتبط با نوع نگاه مدیران و دغدغه آن‌ها است.

وی افزود: البته عدم برخورد مسئولی با این تصرفات به معنای انجام خلاف قانون نیست، چرا که قانون مشخص و جامعی در نحوه برخورد با این گونه مسائل وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خطاب به اعضا سمن‌های حاضر در جلسه، بیان کرد: سمن‌ها می‌توانند برای مقابله با موضوعاتی از این دست، به عنوان یک مطالبه‌گر وارد میدان شوند و از مسئولان و خصوصا نمایندگان مجلس که در تدوین و تصویب قوانین فعالیت دارند درخواست خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: برای رفع دائمی مشکلات باید آن را به صورت زیر بنایی و ریشه‌ای مورد سنجش قرار دهیم، لذا در این راستا می‌توان با ایجاد کارگروهی متشکل از سمن‌ها، کارشناسان در حوزه‌های مختلف و مسئولان، با انجام کار پژوهشی، مشکلات موجود مطرح و بررسی شود.

امام جمعه همدان با اشاره به تصرفات در محیط زیست در جهت توسعه گردشگری، بیان کرد: ضرورت حفظ محیط زیست موضوعی لازم و قطعی است اما در مواردی که تصرفاتی صورت می گیرد هم باید حداقلی و در حد ضرورت و با نظر کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش‌های لازم یکی از وظایف این کارگروه است، عنوان کرد: در کنار این کارگروه ستاد امر به معروف نیز حضور دارد که می‌تواند به عنوان مطالبه‌گر در برخورد با برخی مفساد همچون زمین خواری به صورت قانونی ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با تقدیر از فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد در حفظ محیط زیست، گفت: الوند نگین همدان است و مردم همدانی‌ علقه خاصی به این منطقه دارند و باید از آن حفاظت کرد.

در پایان این جلسه نیز جمع حاضر به دلیل مواضع امام جمعه همدان در راستای حفاظت از محیط زیست از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تقدیر و تشکر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha