پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تقدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری از دانش آموزان نخبه قرآنی

حوزه/ عصر امروز در حوزه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار از برگزیدگان قرآنی این شهرستان در رده سنی نوجوانان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز در مراسمی که به همت مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهر بهار استان همدان برگزار شد از برگزیدگان قرآنی این شهرستان در رده سنی نوجوانان تجلیل شد.

دانش آموزان نخبه‌ای که در طول سال تحصیلی در مسابقات مختلف قرآنی جزء برگزیدگان و نفرات برتر محسوب می‌شدند، شرکت کنندگان این جلسه بودند تا ضمن تقدیر از آنها با محیط حوزه‌های علمیه نیز آشنا شوند.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار درباره این مراسم، اظهار داشت: ما وظیفه خود دانستیم تا در زمینه ترویج و انس با قرآن و اهل بیت(ع)، برای تشویق و ترغیب دانش آموزان فعال در این عرصه مراسمی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تأثیرپذیری در سنین نوجوانی بیشتر از سنین دیگر است، گفت: یکی از اهداف ما در تشکیل این مراسم ایجاد ارتباط حوزه با نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها بود که به خوبی به اهداف خودمان دست پیدا کردیم.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری با بیان اینکه از هفته‌های پیش با همکاری آموزش و پرورش شروع به دعوت از دانش آموزان پسر برگزیده در مسابقات قرآنی کردیم، ابراز کرد: در مراسم امروز حدود ۷۰ نفر از این عزیزان به همراه یکی از والدین خود حاضر شدند و در فضایی صمیمی و دوستانه در کنار هم خاطرات خوشی را رقم زدند.

وی با اشاره به برنامه‌های مراسم، عنوان کرد: در اجرای این مراسم از خود نوجوانان کمک گرفته شد، به طوری که قاری قرآن و گروه سرود از نوجوانان بودند و این برنامه با اجرای خود آنان اداره شد.

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: پس از قرائت قران و اجرای سرود، هر پنج دانش آموز در یک گروه جمع شدند و با مدیریت طلاب جوانی که توانایی برقراری ارتباط با نوجوانان را دارند، محفل کوچک انس با قرآن تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار ضمن حضور در این مراسم با نوجوانان و والدین آنها به گفت و گو پرداخت، یادآور شد: امام جمعه بهار فعالیت دانش آموزان در عرصه قرآنی را قابل تقدیر دانست و بر استفاده از قرآن در زندگی شخصی آن‌ها نیز تاکید کرد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم به هر یک از دانش آموزان حاضر یک جلد کتاب «سلام بر ابراهیم» به عنوان هدیه از طرف مدرسه علمیه آیت الله بهاری و دفتر امام جمعه بهار تقدیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha