سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: افرادی که در برخی از مناطق ساکن هستند توانایی مطالبه‌گری و ارتباط گرفتن با مسئولان را ندارند، بنابراین شورای محلات باید از طریق ایجاد مطالبه‌گری، استفاده عادلانه از خدمات شهری و اجتماعی را برای مردم فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع مسئولان شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان، با تاکید بر اینکه نیازمند نیازسنجی در هر محله هستیم، اظهار داشت: نیازها و مشکلات هر محله متفاوت با محله دیگر است و لذا بهترین کسی که می‌تواند این اولویت‌ها را شناسایی کند، اهالی همان منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه شورای محلات باید در رفع آسیب‌های اجتماعی ورود جدی داشته باشد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در محلات وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در مسیر رفع آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی قدم برداریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در این شورا باید جوانان و بانوان نیز حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در محلات نخبگان بسیاری وجود دارند که متأسفانه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و لذا ایجاد شورا می‌تواند زمینه ساز ورود این نخبگان در عرصه‌های مدیریتی باشد.

وی افزود: ما نباید تنها از دولت و نهادهای دولتی انتظار حمایت و کار داشته باشیم، چرا که با محدودیت‌هایی روبرو هستند و همانند آنچه در ایام کرونا شاهدش بودیم می‌توان با استفاده از ظرفیت محلات درصدد رفع مشکلات اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حرکت شورای محلات را در مسیر شکوفا کردن این ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: در کنار آسیب‌های اجتماعی، باید به مسائل معیشتی و اقتصادی نیز توجه داشته باشیم و با استفاده از خیرینی که در سطح استان وجود دارند به اقتصاد محلات هم رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه شهری که به بالا و پایین شهر تقسیم می‌شود عدالت به درستی اجرا نشده است، ابراز کرد: در توزیع منابع به عدالت عمل نشده است و در این راستا باید قوانینی که به تحقق عدالت کمک نمی‌کند را عوض کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان ایجاد شورای محلات را گام مثبت در جهت تحقق عدالت در جامعه دانست و عنوان کرد: افرادی که در برخی از مناطق ساکن هستند توانایی مطالبه‌گری و ارتباط گرفتن با مسئولان را ندارند، بنابراین شورای محلات باید از طریق ایجاد مطالبه‌گری، استفاده عادلانه از خدمات شهری و اجتماعی را برای مردم فراهم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha