شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این‌که مطالبه‌گری از مهم‌ترین وظایف ائمه جمعه است، گفت: سکوت و بی‌تفاوتی ائمه جمعه در مقابل مسائل مختلف جامعه، قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جمعه و روحانیون آذربایجان‌غربی در طول شیوع بیماری کرونا نشان دادند که در کنار مردم هستند و برای سلامتی مردم و حل مشکلات آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند و مانند مرحوم حجت الاسلام آذرپندار امام جمعه فقید شهر چهاربرج حاضرند جان خود را برای سلامتی مردم فدا کنند.

وی در ادامه به تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی مردم عزیز باعث شد آیین‌های دینی و فرهنگی در کشور تعطیل شود و این امر باعث به وجود آمدن خلأهای معنوی و دینی در سطح جامعه شد، فلذا یکی از مهمترین مسائل در شرایط فعلی اهمیت دادن به معنویت و همه ما به عنوان امامان جمعه باید تمام تلاش خود را برای تعمیق معنویت و آموزه‌های دینی در جامعه بکار گرفته و از تمامی بسترهای لازم برای این امر استفاده کنیم.

امام جمعه ارومیه به بیانات مختلف مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا منویات و مطالبات رهبری را در شهر خود و در بین مردم تبیین کنیم چرا که بیانات مقام معظم رهبری به عنوان چراغ اصلی و مسیر حرکت نظام اسلامی باید مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه در جامعه، ادامه داد: امام جمعه در جامعه اسلامی نقش پدرانه و مهمی دارد و باید در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی و معیشت مردم اظهارنظر و مطالبه‌گری کند و در صورت مشاهده ضعف‌ها و کاستی‌ها  با انتقاد و ارائه پیشنهاد و همراهی در حل مشکلات و ضعف‌های موجود جامعه اسلامی قدم بردارد، لذا سکوت و بی‌تفاوتی ائمه جمعه در مقابل مسائل مختلف جامعه قابل قبول نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان داشت: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه سوق دادن مردم و مسئولین به سمت منویات مقام معظم رهبری است و باید روحیه مطالبه‌گری عاقلانه و منصفانه برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ائمه جمعه همیشه پویا و فعال باشد، چرا که ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی جامعه همیشه پرچم مطالبه‌گری را در جامعه برافراشته نگه داشته و خواهند داشت.

وی ادامه داد: بیان انتقادات و اظهارنظرها از سوی ائمه جمعه باید براساس دلسوزی و نگاه پدرانه باشد و به گونه‌ای مطرح نشود که باعث تقابل و کدورت در بین مردم و مسئولین گردد، از این رو حفظ موازین اخلاقی و شرعی بر معیار منطق و انصاف در بیان انتقادات باید مدنظر تمامی ائمه جمعه استان باشد.

در ادامه این جلسه، ائمه جمعه استان و مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی به بیان مسائل و مشکلات  پرداخته و در حوزه آسیب‌های موجود  راهکارها  و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha