سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حبیب فتاحی

حوزه/ حجت الاسلام فتاحی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن فرامین رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد، این دو مقوله را مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم دانست و گفت: بیانات رهبر انقلاب در اقتصاد و فرهنگ مورد غفلت واقع شده است و همین امر موجب شده کشور دچار مشکلاتی شود و مجلس یازدهم باید مطالبات رهبری در این دو حوزه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام حبیب فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به وظیفه مهم مجلس یازدهم، اظهار داشت: مجلس یازدهم انتظارات مردم را بالا برده است و رهبر انقلاب هم در پیامشان در آئین افتتاح مجلس یازدهم اولویت‌های مهم این مجلس را مشخص کرده است و باید بدان‌ها جامعه عمل پوشانده شود.

وی ادامه داد: نوع انتخاب معنادار مردم این فرصت طلایی را در اختیار جریان انقلابی کشور قرار داده است تا در مسیر خدمت به کشور و ملت قدم بردارند و از این رو این مجلس می‌تواند یک نقطه عطف در گام دوم انقلاب به حساب آید.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، فرهنگ را از جمله اولویت‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در بخش فرهنگی کشور، سالیان متمادی و خصوصا در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که متأسفانه فرهنگ جامعه به شدت رها و تبدیل به ناهنجاری اجتماعی و ولنگاری شده است.

وی اضافه کرد: برای تحقق منویات رهبر انقلاب و نیاز جامعه که از حوزه فرهنگ مشاهده می‌شود، اراده جدی و حمایت قانونی لازم از جانب متولیان فرهنگی وجود ندارد و این یک مسئله حیاتی و به شدت تأثیرگذار در سایر زمینه‌ها است، بطوری که چند سال قبل رهبر معظم انقلاب فرمودند «فرهنگ و صف‌آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام»، بنابراین برای درک این حساسیت و شاهرگ حیاتی جامعه، نیازمند تغییر نگاه مسئولین به این حوزه هستیم.

حجت الاسلام فتاحی تصریح کرد: برخی‌ها اصلا این حساسیت و اهمیت فرهنگ را درک نکرده اند و از این رو انتظار جدی و مطالبه عمومی مردم انقلابی از نمایندگان مجلس یازدهم این است که به حوزه فرهنگ اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشند.

وی فضای مجازی را یکی از عوامل خطرآفرین دانست و گفت: از بخش‌های آسیب پذیر کشورمان فضای مجازی افسارگسیخته‌ای است که بنیان خانواده‌ها و فرهنگ اسلامی جامعه را با آفات خطرناکی مواجه کرده است و در این زمینه انتظار این است که قوانین جدی و به روزی تصویب شود و نظارت بر اعمال آن صورت گیرد، تا از این بستر مهم به نحو قابل توجهی استفاده شده و این تهدید فرهنگی را به فرصتی برای نشر فرهنگ اصیل اسلامی؛ ایرانی تبدیل کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس اقتصاد را دومین اولویت مجلس یازدهم عنوان کرد و بیان داشت: در بخش اقتصادی کشور؛ رویکرد مجلس بایستی تصویب قوانین تولیدمحور باشد و متاسفانه در کشورمان واردات و مصرف کالاهای خارجی اولویت دارد و مجلس یازدهم باید در جهت تصویب قوانینی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی حرکت کند که ثمره آن افزایش سطح درآمد خانواده‌ها باشد.

وی افزود: متاسفانه پس از گذشت چند سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌هایشان به آن تاکید داشته‌اند، هنوز اراده جدی بر اجرای آن سیاست‌ها دیده نمی‌شود و فقط شعارگونه با آن برخورد می‌شود، با اینکه کشورمان در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و ناکارآمدی‌ دولت در مهار تورم و گرانی افسارگسیخته وضعیت کشور را سخت‌ و پیچیده‌تر کرده است که این مسئله وظیفه مجلس یازدهم را دوچندان می کند.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به این‌که مردم در این شرایط حساس، انتظار و مطالبه جدی از نمایندگان مجلس دارند که با کارآمدی و روحیه انقلابی و جهادی و با تکیه بر توان داخلی بر این مشکلات فائق آیند، گفت: اگر چنانچه دولت در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کند، این وظیفه مجلس است که با ابزارهای قانونی خود مانند سؤال کردن و استیضاح در راستای اجبار دولت برای عمل به وظایفش، استفاده کندد، که متأسفانه این ابزار مهم مجلس در مجلس قبلی مورد غفلت قرار گرفت.

وی تأکید کرد: یکی از دلایل رویگردانی مردم از برخی نمایندگان سابق، بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به عملکرد ضعیف دولت بود و باعث تعجب بود که چرا نماینده مجلس از اختیارات خود برای الزام دولت بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کوتاهی در سایر بخش‌ها، استفاده نمی‌کند و با دولت مماشات می‌کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha