سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 902957
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
امام جمعه شهرستان میانه

حوزه/ امام جمعه شهرستان میانه با تشریح مشکلات این شهرستان، گفت: با وجود مشکلات بسیار، خدمات مخلصانه و خوبی به مردم مؤمن، انقلابی و شریف شهرستان میانه انجام شده که خداوند را شاکریم.

حجت الاسلام عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان شرقی، با تشریح مشکلات شهرستان میانه و اقدامات انجام گرفته برای رفع این مشکلات، اظهار داشت: از زمان تصدی بنده در امر خدمت رسانی به مردم میانه، حوادث و مشکلات فراوانی همچون معیشت و بیکاری افراد، زلزله و بیماری ویروس کرونا، گریبانگیر این شهرستان بوده که با کمک عزیزان، خدمت مخلصانه به مردم مؤمن، انقلابی و شریف شهرستان میانه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: به لطف الهی در بحث معیشت و بیکاری، زلزله و مقابله با بیماری کرونا، مردم شهرستان میانه به خصوص مدارس علمیه، در صف مقدم خدمت‌رسانی قرار گرفتند و بزرگوارانی همچون حاج آقای حججی که سابقاً امام جمعه این شهرستان بودند نیز به یاری مردم شهر شتافتند.

امام جمعه میانه در مورد اقدامات و همکاری های انجام شده توسط مردم خیر و نهادهای مختلف، بیان داشت: یکی از نهادهایی که به یاری مردم زلزله زده شهر شتافت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بود که به همت این بنیاد سختی‌ها و مصیبت های بعدی حاصل از زلزله آنچنان احساس نشد.

وی ادامه داد: با همکاری بنیاد مستضعفان خدمات ویژه ای در خدمت رسانی به افراد زلزله زده ارائه شد که می توان به ساخت کرسی هایی برای گرمایش عزیزان زلزله زده اشاره کرد.

طلاب و روحانیون بسیج شدند

حجت الاسلام محمدی با تشریح اقدامات مدارس علمیه شهرستان میانه در کمک رسانی به زلزله‌زدگان، از  اساتید و طلاب مدارس علمیه امام عصر(عج)، جعفریه، شهیدان و مدارس علمیه خواهران تقدیر کرد که خالصانه و دست به دست هم برای رفع مشکلات مردم و شهر بسیج شدند و نتیجه آن تقویت روحیه امید در مردم بود.

وی با بیان این که در کمک رسانی به مردم زلزله زده میانه، حتی افرادی از قم به میانه آمدند که نماینده آیت الله اعرافی یکی از این افراد بود و با حضور او، اقدامات مؤثری در رسیدگی به مناطق زلزله زده صورت گرفت و اغلب مشکلات عمده حل و فصل شد، اظهار داشت: اقدامات و فعالیت هایی نیز برای رفع صد در صدی عزیزان زلزله زده در دست اقدام است که به مدد الهی نهایی خواهد شد.

تشکر از حمایت های آیت الله اعرافی

حجت الاسلام محمدی با اشاره به حمایت های انجام شده توسط مدیر حوزه علمیه های علمیه کشور و مدیر حوزه علمیه تبریز، تأکید کرد: با حمایت های آیت الله اعرافی توانسته ایم خدمات قابل توجهی در بحث زلزله و بیماری کرونا  به مردم شهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزنده، رفع مشکل یکی از مدارس علمیه شهر میانه بود؛ آیت الله اعرافی شخصاً معاونان خود را برای رفع مشکل این مدرسه بسیج کردند و این اقدام قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مردم تنها نگذاشت

امام جمعه شهرستان میانه با اشاره با حمایت ها و کمک های حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نیز افزود: در موضوع زلزله و ویروس کرونا باید از بزرگانی همچون نماینده ولی فقیه در استان یاد کنم که با حمایت های مستقیم و غیرمستقیم توانستیم خدمات خوبی را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان با حضور در مناطق زلزله زده، دلگرمی و امید را در بین مردم احیا کردند و حتی شب یلدا در کنار مردم زلزله زده ماندند تا لبخندی بر لبان این مردم مصیبت زده بنشیند.

ایجاد اشتغال و کارآفرینی

امام جمعه شهرستان میانه با تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت رفع بیکاری از شهرستان میانه، گفت: طرح پیشنهادی و راهبردی بنده درخصوص معیشت و بیکاری این است که به جای کمک نقدی و غیرنقدی به افراد، بهتر است که افراد را در جهت تولید کار و اشتغال حمایت و کمک کرد، لذا سال گذشته با رایزنی ای که با آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و با همکاری فرمانداری و کمیته امداد داشتیم توانستیم حدوداً مبلغ سه میلیارد تومان وام دریافت کنیم که به افراد کارآفرین پرداخت شد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در موضوع اشتغال و کارآفرینی از منابع دیگر، افراد خیّر، بانک های شهرستان و بخصوص بانک ملی ایران شعبه شهرستان میانه واقعا همکاری ویژه ای داشتند که در جهت اشتغال و ایجاد تولید و کارآفرینی اقدامات لازم و قابل توجهی صورت گرفت.

امام جمعه میانه با بیان این که اقدامات ویژه ای درخصوص کارآفرینی صورت گرفته است، اظهار کرد: رایزنی هایی با بنگاه های اقتصادی انجام شد که یک نمونه رایزنی و هماهنگی با کارخانه فولاد میانه بود که به دلیل وجود مشکلات مجبور به تعدیل نیرو شده بود و با هماهنگی هایی که ترتیب دادیم توانستیم مشکلات این بنگاه اقتصادی را رفع کنیم و حدوداً ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: بنده در جهت تولید و اشتغال بصورت مستقیم و غیرمستقیم اقدام به راه اندازی مراکز تولید و اشتغال کرده‌ام. راه‌اندازی واحد مرغداری و دامداری نمونه این اقدام است. افراد در این مراکز مشغول به فعالیت جهت رفع معیشت خود هستند. البته باید این مطلب را تأکید کنم که بنده ارتباطی با این مراکز ندارم و صرفا همکاری و حمایت اینجانب شامل این افراد است.

جهاد در میدان مبارزه با کرونا

حجت الاسلام محمدی در خصوص مشکلات ایجاد شده در بحث بیماری کرونا و کمبود اقلام بهداشتی، گفت: با حمایت های بزرگانی همچون حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم و سایر عزیزان توانستیم در زمان کمبود اقلام بهداشتی و پزشکی تعداد ۱۱ هزار عدد انواع دستکش جراحی و بهداشتی، چندین هزار ماسک، صدها لباس ضدکرونا و سایر تجهیزات بهداشتی را به بیمارستان های شهر که با مشکل تهیه این اقلام مواجه بودند، اهدا کنیم؛ کار قابل تحسین دیگر توزیع اقلام بهداشتی در مساجد شهر بود تا مردم عادی نیز بتوانند از این اقلام استفاده کنند.

روحانیون در وسط میدان خدمت رسانی به مردم

وی با بیان این که حضور شیرین و پربرکت طلاب و روحانیون باعث دلگرمی مردم شد و به صورت ویژه در وسط میدان خدمت رسانی حاضر شدند، بیان داشت: اقدام این افراد برای توزیع مواد غذایی برای افراد کم بضاعت در ماه رمضان با عنوان مواسات و کمک مؤمنانه که بنا به دستور ولی امر مسلمین صورت گرفت، قابل تقدیر است.

امام جمعه میانه ادامه داد: نباید اقدامات سپاه پاسداران، بسیج و خیّرین شهر میانه را از یاد برد؛ تهیه دو هزار قلم کالا از قبیل، گوشت، روغن و برنج برای افراد بی بضاعت از اقدامات این عزیزان بود و بسیجیان بخصوص بسیج عشایر شهر میانه با اقدام آتش به اختیار خود چندین رأس دام برای تغذیه افراد مهیا کردند که توزیع این اقلام را نیز طلاب و روحانیون جهادی به فرماندهی آقای رضا اردبیلی بر عهده داشتند.

اجرای برنامه راهبردی مسجدمحور

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب در زمینه کمک رسانی به افراد، اجرای برنامه راهبردی مسجدمحور است؛ در این طرح، با همکاری مساجد، مشکلات محله و افرادی که در حومه مسجد موردنظر هستند شناسایی و حمایت از این افراد نیز در مساجد محله اجرایی می شود. این طرح با موفقیت در حال اجرا است تا کمک به افراد ناتوان به صورت عزتمندانه صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم مطالبات و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص کمک عزتمندانه به نحو احسن اجرا و پیاده سازی شود؛ در راستای همین هدف، کارت های هدیه تهیه شد و به صورت عزتمندانه به درب منزل افراد بی بضاعت ارسال شد.

انتقاد شدید از نمایندگان مجلس دهم

امام جمعه میانه در ادامه با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس دهم، بیان داشت: نمایندگان قبلی در طول مدت نمایندگی خود حتی کوچکترین کمکی را در خصوص مشکلات ایجاد شده انجام ندادند که اگر این افراد در میدان کمک برمی‌آمدند شاید مشکلات بهتر و زودتر از این به نتیجه می رسید، البته افراد دیگر و نماینده منتخب فعلی اقداماتی را انجام دادند که جای تشکر دارد و این اقدامات در ذهن و خاطره مردم شهر خواهد ماند.

ضرورت تقویت مدارس علمیه

حجت الاسلام محمدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که درخصوص رفع مشکلات مدارس علمیه شهرستان و برای پشتیبانی از مدارس، برنامه‌ ویژه ای ترتیب داده شد تا نیازهای مدارس برطرف شده و این مراکز دچار رکود علمی نشوند، گفت: عقیده دارم مدارس علمیه در هر شرایطی از فعالیت علمی خود باز نمی‌ایستند، ولی اگر مشکلات رفع شود با فراغ بال و با نیروی دوچندان به مسئولیت خود که فعالیت علمی و پژوهشی است، ادامه خواهند داد.

تشکر از خبرگزاری حوزه

وی با تشکر از خبرگزاری رسمی حوزه‌، بیان داشت: از خبرگزاری حوزه در جهت پوشش خبری و رسانه ای اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان میانه تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این عزیزان در کار رسانه‌ای خود موفق باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha