جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روح الامینی

حوزه/ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حوزه هنری به‌عنوان بازوی تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در انتقال محتوا به شیوه نوین و با استفاده از ابزار هنر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، محمد روح‌الامینی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست مشترک با مدیر و کارکنان حوزه هنری استان اردبیل، عنوان کرد: مدیریت همراه با هم‌افزایی و تعامل با مجموعه‌های ذیربط، به مثابه عمل منسجم و واحد با رویکرد مناسب و تأثیرگذار است.

وی حوزه هنری را بازوی تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه ارائه محتوای دینی و فرهنگی به زبان هنر عنوان کرد و افزود: حوزه هنری با ظرفیت‌های ویژه در بحث هنر و با توجه به دغدغه‌های فرهنگی و دینی که دارد، به‌عنوان بازوی تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در انتقال محتوا به شیوه نوین و با استفاده از ابزار هنر است که تعامل تنگاتنگ با سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند از اثرگذاری بالایی در زمینه نشر و گسترش فرهنگ و آموزه‌های ناب اسلامی در جامعه برخوردار باشد.

روح‌الامینی تعریف پروژه مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با حوزه هنری را باعث خرسندی و مایه امیدواری در زمینه توسعه مباحث دینی در قالب هنر عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از استعداد و توانایی هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از ایده‌های خلاق در زمینه تبلیغ دینی از اولویت‌های اساسی در تعامل دوسویه این دو نهاد انقلابی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ظرفیت‌های بالای استان اردبیل در عرصه هنر مورد توجه قرار گیرد

در این نشست حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به ظرفیت‌های بالای هنری و هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: تعامل تنگاتنگ حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی در شکوفایی استعدادها و استفاده مفید از ظرفیت هنری ذاتی مردم استان نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردیبل در زمینه اهمیت حمایت از هنر و هنرمندان افزود: اگر حمایت‌های لازم از هنرمندان صورت نگیرد این قشر انگیزه لازم برای رشد را از دست خواهند داد و مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به عرصه هنر وارد آمده و موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد شد.

جعفرزاده در سخنانی به پیوستگی دیرینه هنر و دین اشاره کرد و افزود: برای استفاده از روش‌های تبلیغ نوین دین، تعریف مبنایی هنر انقلاب و تعیین چارچوب فعالیت‌ها در این زمینه لازم است و این مسئله نقش هنر مخصوصاً در بحث انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

در پایان این نشست، رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل ضمن تقدیر از حضور مسئولین کشوری و استانی در محل این حوزه، در سخنانی خواستار حمایت طرح‌های هنری و دینی از سوی مرکز شد و گفت: طرح‌های ملی، نیازمند طراحی متمرکز با نگاه واحد و منسجم است که در این راستا بایستی برای کارهای هنری مشترک، مشوق و پشتیبان مالی نیز تعریف شود تا نتیجه مطلوب و مورد نظر حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha