شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مصطفی جلالی

حوزه/ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبلغان دینی باید به ابزار نوین مسلح شده و فضای فضای مجازی را بشناسند و بتوانند با آن کار کنند و تبلیغ را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در سفر یک روزه خود به استان قزوین و در گفت‌وگویی به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و عنوان کرد: مهمترین تغییر رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی سازی تبلیغ و فرهنگ است.

وی افزود: اگر چند نهاد حاکمیتی بخواهند حماسه ارزشمندی چون راهپیمایی اربعین را برگزار کنند قادر به انجام آن نیستند، اما وقتی مردم به صحنه می‌آیند ناممکن‌ها محقق می‌شود و در این میان نقش حاکمیت فقط تنظیم امور و بسترسازی است.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: دولت در این میان فقط باید امنیت، موارد بهداشتی و بسترهای مناسب برای این اقدامات را فراهم کند و مابقی امور به بهترین شکل توسط مردم انجام می‌شود.

وی به نقش مردم در عرصه فرهنگ حجاب و عفاف اشاره و تصریح کرد: این موضوع در عرصه فرهنگ هم می‌تواند رخ دهد؛ در حوزه عفاف و حجاب یک نگاه دولتی حاکم است و با وجود اینکه اکثر نهادهای حاکمیتی در این عرصه نقش ایفا کرده‌اند، همچنان وضعیت حجاب و عفاف در کشور مطلوب نیست.

حجت الاسلام جلالی در ادامه با بیان این مطلب که اگر عفاف و حجاب در اختیار مردم باشد به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید و کارها نتیجه می‌دهد اذعان داشت: هنگامیکه مردم وارد صحنه تبلیغ و فرهنگ می‌شوند، تغییر و تحول مشهود است و آنچه در انقلاب هم رخ داد اثر حضور مردم در عرصه تبلیغی بود و به همین واسطه نتایج ارزشمندی به‌دست آمد که دستیابی به این موفقیت‌ها با رویکرد دولتی محقق نمی‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص تبلیغ اندیشه‌های امام راحل در جهان ابراز کرد: تلاش ما در سازمان تبلیغات اسلامی بر این موضوع متمرکز شده است که با بهره‌مندی از اندیشه‌های امام (ره) به شکل راهبردی؛ این اندیشه‌های ارزشمند را در جهان ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: اهل تسنن در سازمان تبلیغات اسلامی همواره جایگاه مهمی داشته‌اند و توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است؛ در ماه رمضان نشست‌های جدی و متعددی با اهل تسنن برگزار شد تا اهداف و افکار خود را به اشتراک بگذاریم، چراکه در این دوران موضوع امت سازی را جدی گرفته‌ایم.

وی استفاده از فضای تبلیغاتی با کمک جوانان و دانشجویان را از دیگر رویکردهای معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تبلیغی بانوان با راه اندازی اداره کل بانوان و بهره‌گیری از ظرفیت و توان جوانان در امور تبلیغی از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند، چراکه باور داریم اگر حضور بانوان در عرصه تبلیغ و فرهنگ دینی پررنگ تر شود معادلات بر هم خورده و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام جلالی در خصوص وضعیت اعتبارات فرهنگی عنوان داشت: معتقدم عرصه فرهنگ در کشور به اندازه کافی اعتبار دارد اما هدایت آن بسیار مهم است زیرا اکثر نهادها بودجه‌های عمرانی خوبی داشته که درست هدایت نمی‌شوند.

وی بیان کرد: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی بر کمک به نهادهای دیگر برای هزینه کرد اعتبارات در جای مناسب، استوار شده و قصد نداریم نام این سازمان را مطرح کنیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید پذیرفت در حوزه فرهنگ با کمبود و مضیقه‌های اعتباری مواجه هستیم اما این نقصان موجب نمی‌شود تا در کار پیشرفت نداشته باشیم همچنین باید گفت که در این عرصه؛ هدایت بودجه‌ها مهم‌تر از تخصیص و جذب آنها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: سازمان تبلیغات هر چند بودجه مناسبی ندارد اما با همین اعتبارات ناکافی می‌توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی این است که در فضای مجازی به روز شویم، همچنین رویکرد حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی بر این مبنا است که باید در فضای تبلیغی نوین حضور داشت و آن را به‌عنوان یک فرصت دانست و از فضای مجازی به‌عنوان یک بال در عرصه تبلیغ بهره‌مند شد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه مبلغان دینی باید به ابزار نوین مسلح شوند و فضای مجازی را بشناسند تا بتوانند از این موقعیت برای تبلیغ به بهترین نحو استفاده کنند ابراز داشت: امسال در ماه مبارک رمضان تبلیغ از طریق فضای مجازی رونق گرفت و بر اساس این نوع فعالیت؛ آموزش‌های جدیدی برای روحانیون و مبلغان توسط سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شد و توانستیم بستر خوبی را در فضای مجازی مهیا کنیم.

منبع: پایگاه سازمان تبلیغات

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha