جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام هاشمی نسب

حوزه/ مسئول طرح هجرت خراسان رضوی گفت: حوزه علمیه در موقعیتی حساس قرار دارد و به همین علت والدین می بایست فرزندان مستعد خود را به این مرکز علمی هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جواد هاشمی نسب درباره پذیرش نخبگانی حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه « الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا (احزاب/39)»، ابراز کرد: خداوند برای هدایت انسان ها بزرگانی به نام انبیا و اولیای الهی را در نظر گرفته و از آنجا که مسیر هدایت باید همچنان باز باشد و با نظر به اینکه در زمان غیبت کبری شرایط خاصی وجود دارد که حضور فیزیکی امام معصوم(ع) در میان افراد ملاحظه نمی شود، نقش علما و مبلغان دینی در جامعه صد چندان شده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان سکان دار عرصه هدایت انسان ها و با توجه به حرکت انقلاب اسلامی در مقدمه سازی ظهور و با عنایت به بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری در موقعیتی حساس قرار دارد، گفت: طلبگی و سربازی حضرت بقیة الله (عج) بسیار مهم می باشد و کار طلبگی که خروجی کسب علم و هدایت انسان ها یعنی تبلیغ است، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به همین علت جذب و پذیرش نیز به طور ویژه‌ای باید مد نظر قرار گیرد.

مسئول طرح هجرت خراسان رضوی ادامه داد: اگر کسی بخواهد یک ساختمان عظیم بنا کند به طور حتم از بهترین افراد و مهندسان استفاده می نماید؛ جذب و پذیرش نیز همین اهمیت را دارد و باید با دقت مضاعف انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تشویق خانواده ها و تبیین این راه مهم از طریق رسانه، مبلغان و سایر افراد باید انجام شود، اظهار کرد: البته سنت خانوادگی مسئله مهمی است و هر مقدار که خانواده ها نسبت به مسائل انقلابی، دینی و مذهبی روشن تر و با دید وسیع تری رفتار کنند، نتیجه بهتری در این زمینه به دست می آید.

حجت الاسلام هاشمی نسب  با بیان اینکه تبلیغ در همه ابعاد، کار اساسی، رسالت و ماموریت حوزه است، یادآور شد: متقاضی ورود به این عرصه از همان روز اول که در حوزه برای ثبت نام اقدام می‌کند، در واقع کار تبلیغی اش را شروع کرده زیرا اولاً اطرافیان نسبت به رفتار و کردار او دقت بیشتری می کنند و ثانیاً دیگر خانواده ها نیز با ورود چنین فرد مستعدی به حوزه علمیه، برای نام نویسی فرزندانشان در این عرصه تشویق می شوند.

 وی با اشاره به اینکه طلبه هم باید درس بخواند و هم در کنار علم آموزی، مطالعه ای گسترده داشته باشد، تاکید کرد: کسب دانش و طلب علم در حوزه علمیه مقدمه‌ و فوق العاده مهم است زیرا اساس کار طلبگی محسوب می شود و هر مقدار دروس، قوی و دقیق تر در خوانده شود، عملکرد طلبه در شناخت و معرفی دین، موفقیت آمیزتر خواهد بود.

مسئول طرح هجرت خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه اخلاق، مهمترین امر در حرکت طلبگی است که باید با نیت خالصانه سربازی خود را در پادگان حضرت بقیه الله (عج) آغاز کند، گفت: یک طلبه باید زمان شناس باشد زیرا کسی که می‌خواهد هدایت دینی انجام دهد، این شاخصه را لازم دارد.

وی نکته دیگر را نگاه یک طلبه در خدمت‌رسانی به مردم دانست و اظهار کرد: چنین فردی زمانی موفق به هدایت مردم خواهد بود که خود را به تعبیری نوکر آنان بداند زیرا با این دیدگاه هم طلبگی خوبی خواهد داشت و هم رسالت خود را به درستی انجام خواهد داد.

حجت الاسلام هاشمی نسب یادآور شد: بحث ولایت‌پذیری نیز مهم است و امروز که در حساس ترین شرایط قرار داریم، اطاعت از علمدار و پرچمدار زمان یکی از شاخصه های طلبه خوب و موفقیت است و می تواند رضایت امام عصر (عج) را کسب کند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha