جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدمات

حوزه / مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی با حضور رئیس فنی و حرفه ای کشور و رئیس دفتر امام جمعه تبریز افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی، با حضور دکتر علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و حجت الاسلام فقیه، رئیس دفتر امام جمعه تبریز افتتاح شد.

حجت الاسلام فرهاد عابدی، معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: در سال ۱۳۹۸ ، قرارگاه حضرت خدیجه (س) در محل حوزه‌های علمیه تبریز با هدف توانمندسازی خانواده‌های طلاب تاسیس شد.

وی ادامه داد: در قرارگاه حضرت خدیجه (س) چندین دوره کارگاه خیاطی مخصوص همسران طلاب برگزار شد که در دوران شیوع کرونا، بیش از ۴۰۰ هزار ماسک تولید کرده و این کارآموزان پس از بازگشت به منطقه خود، اقدام به تاسیس کارگاه و تولید ماسک‌ و گان بهداشتی کردند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به ضرورت مشاغل خانگی، گفت: در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، تاکنون بیش از ۱۵ دوره مهارت آموزی برگزار شده و هنوز هم آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی افزود: دوره های  همچون قالی بافی، زنبورداری، پرورش قارچ، گیاهان دارویی و بوقلمون و تولید کاغذ خوشنویسی از جمله مشاغل فعال در استان هستند که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد : اگر این مرکز مورد حمایت سازمان فنی و حرفه ای واقع شود، همسران طلاب در کنار کسب مهارت و شغل، با ایجاد کسب و کار، باقی افراد را نیز صاحب شغل خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha