جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آنچه می تواند مشکلات را حل کند، انقلابی بودن است و برای تشخیص انقلابی بودن، معیار این است که هر کس با مواضع امام و رهبری همراهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد که در شهرستان اسدآباد برگزار شد، امروز را روز امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: مسئولان باید تمام طول سال به سخنان امام(ره) توجه کنند و در کنار مسئولان، نسل جدید نیز که از نزدیک امام را درک نکرده‌ بودند می‌توانند با این شخصیت بی‌نظیر در عصر حاضر از طریق مطالعه آثارشان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امام به ما جرأت بخشید که نتیجه آن را امروز در بمباران پایگاه عین‌الاسد می‌بینیم، گفت: کسی که می‌خواهد بر سر فرعون‌ زمان فریاد بزند، باید دارای یک ویژگی خاص باشد که آن ویژگی قیام علیه خود و تهذیب نفس است.

امام جمعه همدان افزود: ویژگی برجسته امام(ره) مهذب بودن و معنویت ایشان بود که اگر مسئولان هم می‌خواهند در مدیریت خود تدبیر داشته باشند، باید ادامه دهنده همین راه و روش امام خمینی(ره) باشند.

وی لازمه حکمت را تدبیر عنوان کرد و گفت: بدون داشتن معنویت نمی‌توان حکمت داشت و لذا برای دستیابی به تدبیر همچون حضرت امام، نیازمند بازگشت به بیانات امام خمینی(ره) هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هر جا به حرف‌های امام و رهبر معظم انقلاب عمل کرده‌ایم، به پیشرفت دست یافته‌ایم، بیان کرد: آنچه می‌تواند مشکلات را حل کند، انقلابی بودن است و برای تشخیص انقلابی بودن، معیار آن همراهی با مواضع امام و رهبری است.

وی، شروع مشکلات را از زمانی دانست که پس از انقلاب عده‌ای انقلابی عمل نکردند و خاطرنشان کرد: علت آنکه در سه ماه گذشته و در مقابله با ویروس کرونا و کنترل آن ایران خوب عمل کرد حرکت جهادی و انقلابی همه نهادها در کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مشکل اقتصادی پیچیده‌تر از ویروس کرونا نیست، عنوان کرد: اینکه امام خمینی(ره) در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا(س) بر مسائل اقتصادی تاکید کردند و حضرت آقا نیز در شعار سال‌ بر موضوعات اقتصادی اشاره دارند، یعنی اقتصاد مسئله مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی، بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افول آمریکا را نشأت گرفته از معنویت ایشان دانست و گفت: این گونه سخنان دارای پشتوانه‌ای است و پشتوانه آن نیز اتصال به حضرت حق است.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به اینکه ما از مجلس انتظار نداریم با معجزه در مدتی کوتاه همه مشکلات را حل کند، گفت: انتظار ما از مجلس یازدهم حرکت جهادی برای دستیابی به مجلسی کارآمد است، اتفاقی که در مجلس قبلی شاهد آن نبودیم.

وی، نتیجه حرکت جهادی مجلس را به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: هر زمان نهادها و سازمان‌های مختلف همه با هم در مسیر تحقق اهداف امام(ره) و رهبری حرکت کردند، به موفقیت دست پیدا کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha