پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس یکی از رسالت های اصلی نمایندگان مجلس را نظارت بر حسن اجرای قوانین دانست و گفت: وکلای ملت برای انجام رسالت خود، بیانیه گام دوم را بازخوانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حضرت امام(ره) در این باره فرمودند «مجلس در رأس امور است».

وی افزود: برای اینکه مجلس در رأس امور قرار گیرد، لازم است نمایندگان مجلس که هویت دهندگان آن به شمار می روند در رأس امور قرار گیرند، نه به این معنا که قدرت اجرایی به اندازه رئیس جمهور داشته باشند، بلکه به این معنا، وظیفه ای که قانون اساسی بر روی دوش آنان گذاشته است را به نحو احسن انجام دهند.

وظیفه نمایندگان، دخالت در امور اجرایی نیست

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با تصریح بر اینکه وظیفه نمایندگان مجلس، نظارت بر حسن اجرای قوانین کشور است، خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان مجلس دخالت در امور اجرایی نیست، بلکه نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی افزود: وظیفه نماینده مجلس بردن آب و گاز و برق برای مردم نیست، گرچه اگر نماینده ای بتواند خدمات اجتماعی داشته و بین مردم باشد می تواند حُسن قلمداد شود، اما نباید از رسالت اصلی که قانون گذاری براساس نیازهای واقعی کشور، در راستای ارتقاع سطح رفاهی مردم، عزت ملی و استقلال کشور است، غافل شود.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، دومین رسالت اصلی نمایندگان مجلس را نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط دستگاه های اجرایی دانست و عنوان کرد: در برخی از دوره ها بعضا شاهد بودیم که مجلس در فرایند نظارت خود کوتاهی می کرد و در برخی مواقع نماینده به خاطر منافع حزبی، جناحی و شخصی به وظیفه خود عمل نمی کرد، اگر نماینده ها بخواهند به این دو وظیفه به خوبی عمل کنند باید بیانیه گام دوم را به مجددا بازخوانی کنند.

ضرورت درک آرمان های انقلاب

وی با تاکید بر اینکه وکلای ملت باید نگاهشان را براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نگاه آن ملی، منطقه ای، جهانی و تمدنی است، هم‌تراز کنند، مطرح کرد: نماینده ای که آرمان های انقلاب را درک نکرده باشد نمی تواند در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به وظایف خود عمل کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس یادآور شد: ما آرمان های انقلاب را از امامین انقلاب می گیریم، از این رو فرمایشات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری می تواند نصب العین نمایندگان قرار گیرد، برای اینکه بتوانند بیانیه گام دوم را به خوبی درک کنند.

پاکدستی از مقدمات و لوازم عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است

وی ابراز کرد: مرحله نخست، درک بیانیه است که بازخوانی آن قابل تحقق است و مرحله دوم این است که برای اجرایی شدن بیانیه لوازم آن را در خود به وجود بیاورند، یکی از مقدمات و لوازم عملیاتی کردن بیانیه گام دوم پاکدستی است.

لزوم انس نمایندگان با آموزه های قرآن و عترت

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی بیان کرد: دومین مقدمه اجرای بیانیه گام دوم این است که نمایندگان انس خود با آموزه های قرآن و عترت را بیشتر کنند، چرا که انقلاب اسلامی ما ایدئولوژیک مبتنی بر آموزه های قرآن و عترت است، لذا برای اینکه بتوانیم انقلاب خود را بیشتر بشناسیم چاره ای جز انس بیشتر با قرآن و عترت نداریم و کانال رسیدن به انس با قرآن و عترت حوزه های علمیه است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تاکید کرد: ارتباط نمایندگان مجلس برای اینکه بتوانند انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشند باید با حوزه علمیه، روحانیت و علمای ربانی ارتباط وسیعی باشد.

 روحیه جهادی شرط تحقق بیانیه گام دوم

وی، روحیه جهادی داشتن را سومین مرحله اجرای بیانه گام دوم انقلاب دانست و افزود: کسی که می خواهد در مسیر بیانیه گام دوم حضرت آقا قرار گیرد جز با روحیه جهادی و خستگی ناپذیری محقق نخواهد شد، که نمایندگان باید در قانون گذاری و هم در پیگیری حس اجرای قوانین داشته باشند تا مجلس ما به عنوان یک مجلس مستقل، کارشناس، شجاع، استکبارستیز در بین مردم شناخته شود.

نمایندگان نعمت انقلابی بودن مجلس را پاس بدارند

مدیر حوزه علمیه فارس خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: جو مجلس امروز انقلابی است، اما باید نمایندگان این نعمت را پاس بدارند و پاسداشت آن به حفظ همدلی، وحدت و انسجام خود حول محور مقام معظم رهبری است، البته اختلاف نگرش ها، سلیقه ها و تاکتیک ها که طبیعی نیز هست نباید موجب کینه و کدورت در مجلس شود.

 نمایندگان ید واحده باشند

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ۱۸ نماینده فارس جایگاهی در هیئت رئیسه مجلس نداشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در دو یا سه کمیسیون، نمایندگان فارس جایگاهی در رؤسای آن داشته باشند، چرا که استان فارس این ظرفیت را دارا است، همچنین در جلسه دیدار نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با جامعه روحانیت که در مصلی برگزار شد، عرض کردم توقع ما از نمایندگان فارس این است که ید واحده باشند و براساس منافع کلان استان گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با بیان اینکه نمایندگان مطالبات منطقه ای خود را پیگیری کنند، اما غافل از منافع کلان استان نیز نشوند، تصریح کرد: البته علاقه شخصی این بود که نمایندگان استان کاش در هیئت رئیسه نیز وجود داشتند، اما یک مظلومیت تاریخی در استان فارس برخلاف ظرفیت آن وجود دارد که به دلایل مختلف ظرفیت های استان شناخته نشده است، که بخشی از آن حمایت بزرگان استان و بخشی دیگر نیز با همدلی آنان قابل تحقق خواهد بود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری به کارآمدی مجلس یازدهم برای رسیدگی به امور معیشت مردم، بیان کرد: آنچه مهم است خدمت به کشور، منافع ملی و دیدن منافع کلان استان و ترجیح آن بر منافع منطقه ای است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گروه هدایت IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    باتشکرازدغدغه ی شمادرعملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب .جاداردگفته شودهدف امام خامنه ای دامت برکاته هشیاری تمام ملت عزیز ایران نسبت به منویات و خواسته های خدادرمتن زندگیشان میباشدکه باآگاهی آنگونه که حکم خداست درپرتوولایت فقیه این بیانیه اجراشودبه سرعت مخاطب آقاملت ایران مخصوصٱجوانهاست سرمایه ی اصلی درعملیاتی کردن گام دوم متن ملت شهیدداده درعرصه های این نبردحق علیه باطل هست حرف آقاراهم این جگرسوخته هاکه درتمام لحظه هاآقاراکلمه به کلمه باشنیدن سخنان دلنشین معظم له وپابه پاباوجودتمام بلیه هادست ازحمایت حضرت آقابرنداشتندونخواهندبرداشت ازجان ودل تمام هستی خودرافدای حضرت آقامی نمایندوفداهم قطعٱخواهندنمودمی دانندوبه مرحله ی عمل می رسانندمثل رزمایش کمک مؤمنانه درماه مبارک رمضان رزمایش بیانیه گام دوم توسط ملت باشورواشیاق مجاهدانه وشبانه روزی کلیدزده شود