جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر این که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مردم به تغییر در روش ها و نوع نگاه به مسائل کشور رأی دادند، از منتخبان خانه ملت خواست که صدای مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز امیدواری در خصوص حفظ استقلال مجلس در جهت تأمین منافع نظام، انقلاب و مردم و توجه به منویات رهبر انقلاب و تعامل با قوا، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به سوگندنامه خود پایبند باشند و محورهای سوگندنامه را مبنای فعالیت رسمی در سمت نمایندگی در مرکز قانون گذاری کشور قرار دهند.

مردم به تغییر رأی دادند

وی افزود: در این دوره آشکارا می توان گفت مردم به تغییر رأی دادند و رأی آنها دارای پیام بود و محور این پیام ایجاد تغییر در روش ها و نوع نگاه به مسائل کشور بود.

باطنی با بیان این که رهبر انقلاب شعار سال را جهش تولید مقرر فرمودند، تحقق این شعار را نیازمند بازنگری در زیرساخت های تولید در کشور دانست و گفت: تحقق شعار سال نیازمند بازنگری در زیرساخت های تولید از جمله قوانین و مقررات واردات، صادرات، گمرکات، فرآیند صدور مجوز برای واحدهای تولیدی، عوامل رکود و یا تعطیلی واحدهای بزرگ، نگاه ویژه به مشاغل خرد، قوانین بانک و بانکداری، قانون کار، نظارت بر روند خصوصی سازی و هم چنین نظارت بر چگونگی اجرای قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

دو وظیفه مهم خانه ملت

وی اضافه کرد: مجلس دو وظیفه عمده قانونگذاری و نظارت را به عهده دارد که این دو وظیفه مکمل یکدیگر هستند و لذا باید ملاحظات بی ثمر و بی خاصیت از گردونه تصمیمات مجلس خارج شود و مصالح اسلام، نظام، انقلاب و منویات رهبر انقلاب و هم چنین نیازمردم مبنای کار مجلس باشد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که دولت باید در سرخط خدمت به مردم قرار گیرد، تصریح کرد: این کار با نظارت مجلس تحقق یافتنی است و با نظارت دقیق و عمیق و پیوسته مجلس باید دولت به سرخط خدمت به مردم بازگردد. مجلس صدای ملت باشد و از اقتدار نظام و رهبری دفاع کند و در سیاست خارجی اصل حکمت و مصلحت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

فرصت چهار ساله زود می گذرد

وی خاطرنشان کرد: در فرصت چهار ساله ای که از امروز در اختیار نمایندگان قرار گرفت نمایندگان باید از همه ظرفیت ها استفاده کنند و چهار سال فرصت زیادی نیست و به سرعت سپری خواهد شد.

باطنی، نمایندگان این دوره از مجلس را منتخبانی نوپا در عرصه نمایندگی عنوان کرد و ادامه داد: این مجلس، مجلسی است که دوسوم نمایندگان در عرصه نمایندگی نوپا هستند، لذا نیازمند استفاده از تجربه نمایندگان خدوم، انقلابی و پرکار قبلی می باشند و در استان اصفهان در شمار نمایندگان گذشته چهره های تأثیرگذار، انقلابی، دارای فکر و ایده و خلاقیت و تخصص بودند که تجربه آنها به نمایندگانی که دوره اول نمایندگی را آغاز کرده اند کمک می کند.

هم‌صدایی نمایندگان برای حل مشکلات کلان

وی افزود: مسائلی در استان وجود دارد که محدود به یک شهرستان و شهر یا روستای خاص نیست، بلکه مسائل کلان استان است و انتظار از نمایندگان این است که در سطح ملی مسائل و مشکلات استان را همصدا دنبال کنند.

جانشین  مدیر حوزه علمیه اصفهان مشکلات آب، اشتغال، محیط زیست و فرآیند صدور مجوزها در ادارات کل استان برای جهش تولید را معضلات مبتلابه استان دانست و گفت: زیبنده استان اصفهان نیست که آمار بیکاری در آن دو درصد از متوسط کشور بالاتر باشد و قاعدتا اشتغال بدون نگاه به مشاغل خرد و کلان تحقق پذیر نیست و بدون مطالبه سهم اعتبارات به صورت عادلانه برای استان امکان پذیر نمی باشد.

وی اضافه کرد: توقع و انتظار این است که بعد از توجه به مسائل ملی، نمایندگان استان اصفهان به اولویت های استان توجه ویژه داشته باشند و به صورت بخشی، منطقه ای و شهرستانی اولویت های استان را تحلیل نکنند.

 باطنی، پیش فرض برخوردار بودن استان را پیش فرضی نادرست عنوان کرد و افزود: ما می گوییم اگر به زعم همه در مراکز تصمیم گیرنده نظام، اصفهان، استان برخوردار است باید یک بار برای همیشه این برخورداری احصاء شود و البته مهم‌ترین شاخص برخورداری استان، نیروی انسانی توانمند، فکور، باانگیزه و انقلابی و جهادی آن است که متأسفانه در سال های گذشته به این توانمندی بی مهری شده است.

وی ضمن ابراز تأسف نسبت به بهره گیری از مسئولین متعلق به استان های مجاور به جای استفاده از نیروهای بومی استان، عنوان کرد: بسیاری از مسئولان استانی متعلق به استان های مجاور هستند در عین حالی که نیروهای توانمندی با مزیت های برتر و بیشتر در استان حضور دارند و از همین رو اصفهان تبدیل به نردبانی برای رشد سازمانی افراد غیربومی شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر توجه به این مسئله، در مصالح کلان استان تصریح کرد: چشم بستن بر روی نیروی قابل، توانمند و کارآمد دورن استان اصفهان، جفای به استان است و بلکه جفای به کشور است.

روحانیون مجلس یازدهم باید دغدغه دینی مردم را رفع کنند

وی افزود: نمایندگان مجلس باید به موازات مسائل اقتصادی کشور، به مسائل فرهنگی که متأسفانه مغفول واقع شده و حتی در لایحه بودجه دولت نیز از اولویت افتاده است توجه کنند، چرا که، امروز مردم مؤمن، انقلابی و شهیدداده ما نگران وضع فرهنگی جامعه هستند و قاعدتا روحانیونی که به مجلس راه پیدا کرده اند باید دغدغه دینی مردم را رفع کنند.

 باطنی اذعان داشت: اگر ما به دنبال نهادینه کردن روحیه جهادی و مقاومت و ایستادگی در بین مردم هستیم باید این نسل را براساس آموزه ها و فرهنگ دینی تربیت کنیم که غفلت از این امر آسیب به نظام و انقلاب وارد می کند.

نمایندگان از اشرافی گری دوری کنند

وی با اشاره به روایت نبوی در خصوص توجه و الگوبرداری مردم از رفتار حاکمان، ضمن توصیه به نمایندگان مجلس در خصوص حفظ زندگی شخصی از اشرافی گری، عنوان کرد: نمایندگان مجلس همان طور که پیش از نمایندگی با مردم حشر و نشر داشته و به دغدغه ها و مشکلات مردم توجه می کردند باید به همان میزان و بلکه بیشتر با مردم ارتباط داشته و ساده زیستی را پیشه خود کنند و همه دغدغه آنها خدمت به مردم کشور اسلامی باشد.

فرهنگ فراموش نشود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان به همه نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی توصیه کرد که با یک چشم نگاهی به مسائل اقتصادی داشته باشند و با چشم دیگر به مباحث فرهنگی، چرا که توجه و تمرکز بر روی هر یک از مسائل یاد شده بدون نگاه به دیگری، قطعا باعث ناکارآمدی و ابتر شدن موضوع دیگر می شود.

گفت وگو: سید امیر حسین ابطحی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha