جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تعطیلی کارخانه

حوزه / نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم بر بحث مبارزه با فساد و ایجاد عدالت در جامعه تاکید کرده اند، بنابراین اگر مجلس می‌خواهد موفق شود باید با استفاده از دستگاه‌های نظارتی در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم، خدمت‌رسانی و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا است، اظهار کرد: مجلس باید سعی کند در اولین اقدامات خود افرادی که به هر نحو به دلیل کرونا کار خود را از دست داده اند را به شغل خود بازگرداند.

لزوم رفع موانع کسب و کار

وی افزود: یکی دیگر از وظایف مجلس که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، تحقق شعار سال با رفع موانع موجود در کسب و کارها است، که باید قوانین بیهوده‌ای که در مقابل فعالیت فعالان اقتصادی مانع ایجاد کرده را حذف کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از وجود برخی از قوانین پیچیده موجود، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات برخی از قوانین آنچنان دست و پا گیر هستند که اگر فردی بخواهد وارد عرصه تولید و صنعت شود، به دلیل قوانین سخت گیرانه عطای این کار را به لقایش خواهد بخشید.

وی به تشریح فعالیت های مجلس دهم  پرداخت و گفت: با بررسی نقاط ضعف مجلس دهم به عنوان یکی از ناکارآمدترین مجالس در طول سال‌های پس از انقلاب معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: مجلس در مواردی نه تنها دولت را وادار به انجام کار نمی‌کرد، بلکه با دولت وارد معامله می‌شد و لذا زمانی که با استیضاح وزیر مواجه می‌شدیم، فردای همان روز، آن وزیر به عنوان وزیر در وزارتخانه‌ای دیگر نمره قبولی از مجلس دریافت می‌کرد.

ضرورت مبارزه قاطع با فساد

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید بیانیه گام دوم را سرلوحه خود قرار دهد، ابراز کرد: حضرت آقا در این بیانیه بر بحث مبارزه با فساد و ایجاد عدالت در جامعه تاکید داشتند، بنابراین اگر مجلس می‌خواهد موفق شود باید با استفاده از دستگاه‌های نظارتی در اختیار خود در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

محرومیت روستاهای همدان

این استاد حوزه در پایان یکی از مشکلات حوزه انتخابی خود را کم برخوردار بودن روستاها عنوان کرد و گفت: با وجود آن که بعد از انقلاب زیر ساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز برای روستاها ایجاد شده است، اما برخی زیر ساخت‌ها در حوزه عمرانی و آبادانی در این مناطق نادیده گرفته شده که باید در مسیر رفع این کم برخورداری‌ها با قوت و قدرت قدم برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha