جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجلس یازدهم

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: ترکیب جمعیتی جوان نمایندگان و پوست‌اندازی مجلس به خاطر راهیابی نمایندگان جدید که تعلق به گفتمان انقلاب اسلامی دارند، هم امیدها را افزایش داده و هم توقعات و انتظارات مردم و رهبر انقلاب را بالا برده است.

حجت‌الاسلام محمد اسدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم از امروز، به تبیین رسالت‌ها و برخی از ویژگی‌های این مجلس پرداخت.

وی با اشاره به شرایط انتخاب نمایندگان با رأی مردم، اظهار کرد: در انتخابات اخیر شرایط خاص سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور در دوران برگزاری انتخابات موجب شد تا کمترین نصاب مشارکت مردم در انتخابات در طول چهل سال گذشته رقم بخورد که جای تأمل و نگرانی و عبرت‌آموزی دارد.

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: طبیعی است نوع نگاه مجلس یازدهم به اولویت‌ها، مواجهات درون تشکیلاتی و درون‌سازمانی، روحیه جهادی و مدیریت جهادی و پیگیری مجلس مزبور از مطالبات و شکایات کلان و خرد مردم و نگاه نمایندگان مردم به اولویت‌های اصلی حرکت برای رفع مشکلات مردم و تلاش برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی، در این مسیر می‌تواند، فضای مشارکت حداکثری را در انتخابات سال آینده و سال‌های بعد رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی جوان نمایندگان و پوست‌اندازی مجلس به خاطر راهیابی نمایندگان جدید که تعلق به گفتمان انقلاب اسلامی دارند، هم امیدها را افزایش داده و هم توقعات و انتظارات مردم و رهبر انقلاب را بالا برده است.

حجت‌الاسلام اسدی اضافه کرد: از سوی دیگر تراکم و انباشت مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی و نارسایی‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که برخاسته از کاستی‌ها ضعف‌های مدیریتی و اجرایی در دولت و کمبودهای نظارتی و سیاست‌گذاری در مجلس دهم، بار مشکلات بیشتری را بر دوش نمایندگان این دوره گذاشته است.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در راستای ایفای رسالت نمایندگی خود انتظارات امامین انقلاب را که ترجمان عینی توقعات مردم است مرور کرده و در چهار سال آینده بر این مبنا حرکت کنند.

حجت‌الاسلام اسدی، تحقّق بخشیدن به اقتصاد مقاوم با همه الزامات قطعی و نیز تلاش مجدّانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی و اقتدار ملی و استحکام امنیت و مصونیت کشور را ازجمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مجلس دهم ذکر کرد که این کار ناتمام باید از سوی مجلس جدید پیگیری شود.

وی توصیه به توکّل و حُسن ظن به وعده‌های خداوند قادر و استقامت در صراط مستقیم الهی و پرهیز از سرگرم شدن به زائده‌های جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی را از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس دانست که باید مدنظر آنها باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha