دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فراکسیون زنان مجلس

حوزه/ رئیس اداره رصد وامدادفرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: تغییر نگرش فراکسیون زنان مجلس به مسائل زن وخانواده، امری ضروری است.

زاهره سادات میرجعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برخی از مسائل پیرامون زنان و خانواده اظهار داشت: مجلس دهم باهمه فرازها وفرودهایش به پایان رسید و مجلس یازدهم با طیفی از نیروهای انقلابی روی کار آمده و انتظارات و مطالبات زنان و خانواده دوباره در صدر توجه فراکسیون زنان مجلس قرار گرفته است.
عضو کارگروه پژوهش نخبگان حوزه خواهران افزود: اما آنچه که اهمیت دارد توجه به اولویت های مسائل زنان و خانواده است که بارها در صحبتهای مقام معظم رهبری  تاکید می‌شود.
وی بیان کرد: حوادث مهم  اجتماعی که در جامعه رخ می‌دهند، نمودی از وقایع و اتفاقات حال یا در پیش رو هستند که بسیاری از آنها به صورت نهفته  و در زیر خاکستراند، اما هر از گاهی در گوشه‌ای خود را نمایان می سازد و نشان از تحولات اجتماعی گسترده‌تری به صورت زنگ خطر دارند.
میرجعفری خاطرنشان کرد: حوادث و اتفاقاتی که مصادف با مجلس دهم رخ داد و موج رسانه داخلی و بین‌المللی عظیمی را به راه انداخت، مساله خودسوزی دختری تحت عنوان دختر آبی و دغدغه سازی ورود زنان به ورزشگاه بود، آن گونه که به مطالبه اصلی جوانان  و به تبع آن موج سواری نمایندگان برای رسیدن زنان به این حق شد و بقیه مطالبات زنان به حاشیه رفت.
وی تصریح کرد: مساله دیگر ازدواج دختر کم سن وسالی با پسر مورد علاقه‌اش که این هم تحت عنوان کودک همسری مطرح و مطالبات زنان پس از مدتها بحث‌های حاشیه‌ای به این سمت سوق داده شد و خوراک خوبی برای رسانه‌های بین‌المللی جهت سیاه نمایی وضعیت زنان درایران شد.
عضو کارگروه پژوهش نخبگان حوزه علمیه گفت: اکنون با باز گشایی مجلس یازدهم انتظارات زیادی از نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، اما مشکلی که در مساله اجتماعی هم زمان با این مجلس در مورد فوت خانم آسیه پناهی نمایان گردید، دغدغه اصلی و مشکل اساسی جمعیت زحمتکش و دردمند جامعه است.
وی افزود: مشکلات متعدد زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، مطالبه جدی و همه جانبه‌ای را می‌طلبد و خوشبختانه دیدیم که برخی  نماینده مجلس کنونی هم به خوبی دراین مساله واکنش نشان دادند.
میرجعفری عنوان کرد: زنانه شدن آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی اجتماعی زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست از جمله نگرانی‌های رو به افزایش است که نیاز به مطالبه جدی همه دستگاه‌های فرهنگی اجرایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین رفع موانع عدالت جنسیتی و تبعیض اقتصادی و زمینه سازی برای تحقق عدالت اجتماعی در این مجلس باید نمود جدی یابد.
رئیس اداره رصد وامدادفرهنگی حوزه علمیه خواهران بیان کرد: مساله اجتماعی دیگری که با قتل رومینا عیان شد عدم مهارت حل مساله و ظهور بحرانهای اساسی در تحکیم خانواده است که این معضل هم نیاز به هماهنگی تمامی ارگانها از آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و.... تا پیگیری طرحهای تعویقی همچون لایحه تامین امنیت زنان و در نظر گرفتن راهکارهای تادیبی برای حفظ بنیان این نهاد در جامعه را شامل می‌شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم اولویت های مسائل زنان از دیدگاه رهبری همچون جلوگیری جدی از تعدی به زنان و  سیاستهای حمایتی در مساله جمعیت و پیشگیری از سالمندی جزو  اولویت های فراکسیون زنان قراربگیرد .

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha