جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بیجار گفت: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی است، از این جهت سمت و سوها و جهت‌ گیری‌ها و رویکردها و عملکرد این مجلس می‌تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه  علمیه امام صادق(ع) در گفت‌وگویی به بیان ویژگی های مجلس یازدهم پرداخت و گفت: از افتتاحیه مجلس اول در ۷ خرداد ۱۳۵۹ تا افتتاحیه مجلس یازدهم در ۷خرداد ۱۳۹۹؛ دقیقا چهل سال می‌گذرد. در واقع افتتاحیه این مجلس، آیین جشن چهل سالگی نماد مردم‌سالاری نظام اسلامی نیز هست.

وی ادامه داد: طبیعی است چهل سالگی سمبل پختگی و بلوغ و عقلانیت و رشد همه جانبه افراد و نهادها است. لذا انتظار مواجهات منطقی و پخته و معقولانه از این مجلس بیشتر است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: مجلس یازدهم اولین مجلس چله دوم انقلاب و گام دوم انقلاب اسلامی نیز هست. از این جهت سمت و سوها و جهت‌ گیری‌ها و رویکردها و عملکرد این مجلس می‌تواند سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: این مجلس اولین مجلس قرن جدید شمسی(قرن پانزدهم شمسی) است، قرن پانزدهم شمسی باید قرن تحقق کامل آرمانها و آرزوهای ملت مسلمان ایران در تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن اسلامی باشد و در این مسیر مجلس شورا بعنوان نماینده مردم و نماینده‌ آرمانهای انقلابی ملت در این قرن، نقش بنیانگذاری و اساسی را ایفا کند.

امام جمعه شهر توپ آغاج ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ مدت تعیین شده برای چشم انداز جمهوری اسلامی پایان می‌یابد. طبیعتا تا قبل از سال مزبور و بر مبنای تجربه‌های موفق و ناموفق در تقنین و اجرا و براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۵۰ سال آینده و اولین برنامه‌ آن در این مجلس بررسی و تهیه و تصویب گردد. لذا مجلس یازدهم در این بازه زمانی چهارساله، رسالتی مهم در ریل‌گذاری مناسب برای حرکت کشور در ۵۰ ساله‌ آینده دارد.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه افزود: شرایط خاص سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور در دوران برگزاری انتخابات موجب شد تا کمترین حدنصاب مشارکت مردم در انتخابات در طول چهل سال گذشته رقم بخورد که جای تامل و نگرانی و عبرت‌آموزی دارد.

وی اظهار کرد: البته طبیعی است نوع نگاه مجلس یازدهم به اولویت‌ها، مواجهات درون تشکیلاتی و درون سازمانی، روحیه جهادی و مدیریت جهادی و پیگیری مجلس مزبور از مطالبات و شکایات کلان و خرد مردم و نگاه نمایندگان مردم به اولویت‌های اصلی حرکت برای رفع مشکلات مردم و تلاش برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی، در این مسیر می‌تواند، فضای مشارکت حداکثری را در انتخابات سال آینده و سالهای بعد رقم بزند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: ترکیب جمعیتی جوان نمایندگان و پوست‌اندازی مجلس بخاطر راهیابی نمایندگان جدید که تعلق به گفتمان انقلاب اسلامی دارند، هم امیدها را افزایش داده و هم توقعات و انتظارات مردم و رهبر انقلاب را بالا برده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار یادآور شد: تراکم و انباشت مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی و نارسایی های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که برخاسته از کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی و اجرایی در دولت و کمبودهای نظارتی و سیاست‌گذاری در مجلس دهم، بار مشکلات بیشتری را بر دوش نمایندگان این دوره گذاشته است. با توجه به ویژگی‌های پیش گفته، با مروری به پیام های امام خمینی(ره) و امام خامنه ای فقط در پیام‌های افتتاحیه در مجالس ده‌گانه، انتظارات امامین انقلاب را که ترجمان عینی توقعات مردم است مرور می‌کنیم. طبیعی است هر دو بزرگوار در سخنرانی‌ها و پیامهای دیگر مطالب و نکات و انتظارات خرد و کلان دیگری رامطرح فرموده‌اند، لکن توصیه‌های افتتاحیه‌های مجالس را می‌توان رئوس کلی و اصلی این انتظارات برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha