جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 903145
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
ثبت ۴۸ وقف جدید در استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اهدای احکام پنج امین موقوفه در استان خبر داد و گفت: از این به بعد مدیریت موقوفات به این افراد امین واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند در جلسه اهدای احکام امین موقوفات استان کردستان، اظهار داشت: در قرآن کریم ۴۰ بار نام امین به عنوان صفات پیامبران ذکر شده و این نشان از اهمیت و جایگاه امانتداری در دین مبین اسلام است.

وی اضافه کرد: بزرگترین خصیصه وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) قبل از مبعث امانتداری ایشان بوده و این صفت در بین امان و اولیاء خداوند نیز بار ز بوده است تا جایی که قرآن کریم در آیه هشت سوره مؤمنون می‌فرماید: مؤمن واقعی کسی است که امین باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه صداقت و امانتداری دو خصلت امین موقوفه است، افزود: شخص امین این موضوع را باید بداند که هیچ حق الناسی به اندازه وقف سخت نیست زیرا که در وقف هم حق خدا وجود دارد، هم حق واقف و هم حق موقوف علیهم یعنی اشخاصی که واقف برای ایشان وقف کرده است.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: موقوفات بزرگی در استان کردستان سینه به سینه حفظ شده اند و اینک به دست ما رسیده اند و این مهم نشان از اعتقاد و احترام مردم این دیار به املاک و اراضی موقوفه دارد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح امین موقوفات برای نخستین بار در سال جاری در استان کردستان هم به اجرا درآمده است که تاکنون امورات مربوط به دو موقوفه در سنندج و یک موقوفه در هر یک از شهرهای سقز، بیجار و مریوان به امین موقوفه واگذار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: برای ۶ موقوفه کردستان «امین موقوفه» تعیین شده که تاکنون حکم پنج نفر آنها صادر شده است و حکم یک نفر باقی مانده که با صدور آن فعالیت این فرد هم آغاز می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha