چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ایجاد ۵ مرکز کسب و کار نوپا و دانش بنیان وقفی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: یکی از راهبردهای حوزه وقف، حمایت از تجاری سازی محصولات دانش بنیان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع وقف دانش بنیان برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران، افزود: در سند جدید ارتقای فرهنگ وقف، به وقف در حوزه‌های جدید که مردم نفعش را احساس کنند توجه ویژه شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف در حوزه دانش از راهبردهای این سازمان است که در آن از شرکت‌های کسب و کار نوپا و دانش بنیان به طور ویژه حمایت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: در مجموعه سلامت هم در حال تعامل با وزارت بهداشت هستیم و هم اکنون هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی وقفی در کشور فعال است و امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت بهداشت به ارتقای سلامت در جامعه کمک کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات متعدد در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: در حوزه وقف دانش، یکی از اقدامات ما راه اندازی جایزه علمی البرز است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: هم اکنون برخی از شرکت‌های دانش بنیان فعال نیز موقوفه هستند که از جمله آن‌ها یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید ایمپلنت در استان فارس است که مردم برکات آن را در سبد مصرفی خود احساس خواهند کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ان شاءالله دبیرخانه فعال ما به طور سالانه گزارشی از ارتقای فرهنگ وقف در کشور منتشر خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha