پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
غلامرضا عادل-مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این معاونت در سال جاری از راه‌اندازی هزار مرکز افق (اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) در بقاع متبرکه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای تطبیق شرعی نیات مندرج در وقف‌نامه‌ها، کارگروهی ویژه در این معاونت با حضور کارشناسان معاونت اوقافی و اداره کل تحقیق برای بررسی و تطبیق نیات تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های این معاونت در سال جاری، اظهار کرد: توسعه مراکز افق بقاع متبرکه، ساماندهی زائرسرهای بقاع متبرکه، ترویج وقف مشارکتی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، توسعه فعالیت‌های اجتماعی و ساماندهی اجرای نیات اولویت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در سال ۹۹ هستند.

وی درباره مراکز افق بقاع متبرکه و همچنین توسعه این مراکز گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه، توسط مراکز افق انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ مرکز افق در کشور فعال شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد این مراکز تا پایان سال به یک هزار مرکز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ بقعه متبرکه در کشور دارای زائرسرا هستند، افزود: در راستای ساماندهی و استانداردسازی و ارائه خدمات بهتر به مردم، ساماندهی این زائرسراها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ترویج وقف مشارکتی را از دیگر اولویت‌های سال ۹۹ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گرایش عمومی مردم به فعالیت‌های خیریه به الگوسازی و جهت‌دهی نیاز دارد و استفاده از شیوه‌های مناسب برای جذب کمک‌های خرد نیز مهم بوده، موضوع «وقف مشارکتی» را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در خصوص فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت تاکید کرد: فضای مجازی در این روزها موثرتر از فضای واقعی و فیزیکی است؛ استفاده از این ظرفیت همواره مورد تاکید بزرگان بوده است و ما نیز استفاده از این ظرفیت عظیم را به‌صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام عادل درباره «توسعه فعالیت‌های اجتماعی»، تصریح کرد: در راستای این امر مهم، شناسه برنامه‌ جدیدی طراحی شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برنامه «شمیم خدمت» اشاره کرد.

وی ادامه داد: «شمیم خدمت» بسته‌ای از فعالیت‌های اجتماعی است که توسط مراکز افق اجرا می‌شود؛ فعالیت‌هایی از قبیل محرومیت‌زدایی، کارآفرینی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در این قالب عملیاتی خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره ساماندهی اجرای نیات گفت: در راستای تطبیق شرعی نیات مندرج در وقف‌نامه‌ها، کارگروهی ویژه در این معاونت با حضور کارشناسان معاونت اوقافی و اداره کل تحقیق برای بررسی و تطبیق نیات تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    اين چه طرح أفقي است كه به چشم انداز أراضي هزاره حريم صحرايي امامزاده صدر كه أفق در ان ديده مي شود اسيب مي گويد و دستور اسفالت و تبديل به اسمانخراش مي دهد صحراي صدر بماند