شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی یکی از سیاست‌های اوقاف است، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران، خیران و واقفان در دستور کار اوقاف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وقف‌های مشارکتی یکی دیگر از سیاست‌های اوقاف است، اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران، خیران و واقفان در دستور کار اوقاف است.

وی با بیان اینکه وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد، گفت: گاه افراد صدقه‌ای به نام وقف می‌دهند که تا سال‌ها اثراتش باقی می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: واقفان و خیران باید به سمت نیازهای استان هدایت شوند که در این راستا کارشناسان ما در ادارات اوقاف شهرستان ها پاسخگوی سؤالات مراجعین و واقفین و خیران هستند.

وی با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند ولی تمکن مالی آنها اجازه ی این کار را نمیدهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده ی ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.

حجت الاسلام امیری با اشاره به مطلب فوق، افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه ی خود مفید واقع شود. اگر درگذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، و امروز این امکان مادی برای تک ‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.

وی با اشاره به این مطلب که وقف مشارکتی به معنای عزم و مشارکت عمومی مردم در یک موقوفه است و می‌تواند در رفع مشکلات و نیازهای یک جامعه راهگشا باشد، افزود: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته رفع شده و همواره به نیت واقفان عمل می‌شود، به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه به موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) که از سوی اوقاف در استان ایجاد شده است اشاره و بیان داشت: اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) ابزاری است که امکان وقف را برای همه اقشار جامعه در هر صنف و گروه و با هر مبلغی فراهم می‌کند، درواقع این اوراق برای توسعه فرهنگ وقف و ایجاد امکان برای مشارکت مردم در تمامی سطوح در این عرصه طراحی شده است.

وی افزود: ارزش هر سهم ۵۰ هزار تومان بوده و این کار خیر خوشبختانه با استقبال بی‌نظیری هم استانی های عزیز همراه بود. ما با نهادینه کردن وقف‌های مشارکتی و تداوم این استقبال، می‌توانیم وقف‌های بزرگ را در راستای رفع محرومیت استان و نیز الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا(س) تحقق ببخشیم.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: خیران علاقه‌مند می‌توانند برای خرید اوراق موقوفه، به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند، ضمن اینکه شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۷۵۵۵۲ نزد بانک رسالت به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) اختصاص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha