چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسماعیل تدینی اوقاف سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: نهضت سند دار کردن موقوفات در سمنان راه اندازی می شود و بر اساس توافقات صورت گرفته با اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان، تا پایان سال ۹۹ تعداد ۳۰۰ فقره سند مالکیت موقوفات صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، در حاشیه دومین نشست مدیریان کل اوقاف و امور خیریه و ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ استاد مالکیت موقوفات یکی از اولویت‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان و ثبت اسناد و املاک استان است و در این زمینه همکاری خوبی بین دو اداره کل برقرار است.

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته در سال جاری بین دو اداره کل مقرر شد نسبت به سنددار کردن ۳۰۰ پلاک موقوفه، تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی جدید ۲۰۰ جلد و تثبیت مالکیت از طریق جانمایی در کاداستر برای ۴۰۰ قطعه از موقوفات اقدام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تا اوایل خردادماه اقدامات میدانی متوقف مانده بود که با توجه به تصمیمات اتخاذشده در سطح کشور و بر اساس ابلاغیه‌های هیئت دولت مقرر شد اقدامات میدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

وی عنوان کرد: باهدف تسریع در برطرف نمودن مشکلات ثبتی املاک وقفی استان کارگروه مشترک استانی با عضویت مدیران کل، معاونین و کارشناسان دو دستگاه و مسئول کاداستر اداره کل ثبت‌اسناد تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ تدینی خاطرنشان کرد: طی نشست‌های برگزارشده در سال جاری بین دو دستگاه، مقرر شد اداره کل اوقاف آمار پلاک‌های فاقد سند مالکیت را به تفکیک شهرستان‌ها به اداره ثبت اعلام کند تا سرعت کار در جهت اخذ اسناد بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha