شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید عباس صالحی - وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهایی شدن سند ارتقای فرهنگ وقف در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و گفت:​ دبیرخانه این سند در سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید عباس صالحی در نشست شورای فرهنگ عمومی که با موضوع وقف دانش بنیان در محل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران، افزود: فرهنگ وقف هم در تمدن بشری جایگاه مهم دارد و هم در ایران سبب شکوفایی ارائه خدمات به مردم است.

وی گفت: توسعه مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز آموزش عالی در حوزه وقف ظرفیت‌های خوبی است که بیش از این جای گسترش دارد و در دو جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی درباره این موضوعات تاکید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این جلسه، دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش و علوم از وضعیت اماکن وقفی گزارشی ارائه کردند.

صالحی با اشاره به فعال شدن سند ارتقای فرهنگ وقف، گفت: در این سند وظایف دستگاه‌های مختلف با هدف ارتقای فرهنگ وقف در کشور پیش بینی شده است و کارگروه ملی آن در سازمان اوقاف شکل خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید»، افزود: همسو با دولت در این وزارتخانه نیز کمیته فرهنگ سازی در حوزه جهش تولید فعال است و امور مختلفی را دنبال می‌کند.

صالحی گفت: در حوزه‌های سینما، مستندسازی، فیلم کوتاه، عکس، تصویر و متون مختلف در حال حمایت از فعالیت‌های ترویجی در حوزه جهش تولید هستیم تا فعالیت مولدان این حوزه را به تصویر بکشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha