سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بیدرام

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: وقف می‌تواند در پر کردن خلأها و رفع کمبودها و کاستی‌ها و به منزله مکمل دولت به مردم خدمت‌رسانی کند.

 حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدرام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: در صورتی که وقف در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد می‌تواند به منزله مکمل دولت به مردم خدمت‌رسانی کند و در پر کردن خلأها و رفع کمبودها و کاستی‌ها نقش آفرین باشد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ارائه خدمات اجتماعی به مردم، افزود: اگر نگاه به وقف به منزله یک نهاد مکمل دستگاه‌های رسمی باشد، شوق و ذوق و پویایی بیشتری در این زمینه ایجاد می‌شود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در ادامه وقف را یکی از موضوعات مطرح و مهم در فرهنگ غنی اسلام دانست و گفت: وقف احسان بی منت، انفاق بی ریا، وامی بدون اضطراب باز پرداخت، صدقه جاریه و چشمه همیشه جاری است که قرآن کریم به عناوین مختلف آن را مورد تاکید قرار داده است؛ در حقیقت بهترین شیوه انفاق «وقف» است.

وی در ادامه سیره اهل بیت (ع) را تاییدی برای این مطلب عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ نیز همواره علماء بزرگان و مومنین از این مهم غافل نبوده اند که حاصل آن هزاران موقوفه ای است که در حال حاضر در حال خدمت رسانی به جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام بیدرام اضافه کرد: البته مبدع وقف اسلام نبوده و در ادیان آسمانی قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح شده است، لکن اسلام اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل شده و جوانب مختلف آن را پرورش داده است .

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و افزود: امروزه وقف یکی از بازو های پر توان جهت رفع مشکلات مردم است و اکثر نیات واقفین خیر اندیش در خصوص ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت خصوصاً برگزاری مجالس عزاداری سید الشهدا می باشد که به فرموده امام راحل ریشه اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: خدمات موقوفات در بخش های اجتماعی از جمله حوزه درمان بر کسی پوشیده نیست و در صد بالایی از مراکز درمانی کشور موقوفه می باشند و هزاران کارکرد دیگر که از موقوفات عاید جامعه و کشور می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha