سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه حوزه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: طلبه شدن یک نعمت بزرگ از سوی خداوند نسبت به بندگان است، به خدا قسم ارزش دارد انسان گرسنگی بکشد ولی طلبه دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در هم اندیشی مدیران مدارس علمیه اصفهان ضمن تشکر از مسئولانی که تلاش کردند در ایام کرونا، کلاس های حوزوی به صورت مجازی برگزار شود، اظهار کرد: تقویت زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس های مجازی در سطح کشور از سوی دولتمردان یک ضرورت است.

وی با بیان روایتی از امام باقر(ع) که می فرمایند «چه زیبا است انجام کار خوب بعد از کار بد و چقدر زشت است بعد از کار خوب کردن، کار بد انجام دادن»، گفت: همانطوری  که حسنات، سیئات را از بین می برد، انجام سیئات، حسانت را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: ما در ماه رمضان حسنات خوبی انجام داده ایم و لازم است عمل به دستورات دینی بعد از ماه رمضان ادامه پیدا کند تا سلامت معنوی خود را حفظ کنیم.

وی تأکید کرد: ماه رمضان در حقیقت تمرینی برای بندگی و گناه نکردن و ماهی برای تمرین حضور در محضر خدا بودن بود و باید این تمرین برای ماه های دیگر سال هم ادامه پیدا کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: دعا، قرائت قرآن و در یک کلام بندگی و اطاعت از خدا باید بعد از ماه رمضان تداوم یابد تا رستگاری محقق شود.

وی افزود: طلبه شدن یک نعمت بزرگ از سوی خداوند نسبت به بندگان است و من شخصا روزی چندین بار شکر این نعمت را به جا می آورم؛ اطاعت از خدا با هدایت دیگران برای اطاعت کردن از خدا تفاوت دارد؛ به خدا قسم ارزش دارد انسان گرسنگی بکشد ولی طلبه دینی باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: خدا گواه است مهمترین کار و شغل در دنیا طلبگی است، بنابراین باید شکر این نعمت را به جا آورد؛ مهمترین مرحله شکر، شکر قلبی است، مرحله دوم شکر زبانی است و در آخر شکر عملی است بدین معنا که کاری برخلاف شکر خدا نکنیم.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: شیطان قسم یاد کرده که نگذارد بندگان خدا شکر خدا را بجا آورند.

وی در پایان متذکر شد: اساتید حوزه حتما در کنار تدریس، به امر تربیت طلاب توجه و اهتمام داشته باشند؛ اگر فقط تدریس مدنظر استاد باشد، ارزشی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha