سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مجتهده امین

حوزه/ معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی مجتهده امین به تشریح مهمترین برنامه های فرهنگی این موسسه پرداخت.

آزاده سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در تشریح فعالیت های فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین شعبه اصفهان، هدف از برنامه های فرهنگی این موسسه را رشد و تعمیق باورهای دینی و اخلاقی طلاب در راستای تهذیب نفس که موجب رشد و تعالی انسان می شود، دانست و اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی، نشست ها، دوره ها، جشنواره ها، اردوها، برگزاری مناسبت های ملی مذهبی و حضور فعال در عرصه فضای مجازی از مهمترین فعالیت های فرهنگی این موسسه در سال گذشته بوده است.

دانش افزایی و مهارت افزایی بانوان طلبه

وی با تاکید بر اهمیت دانش افزایی و مهارت افزایی طلاب در عرصه های مختلف، اظهار کرد: با توجه به شرایط و نیاز های روز جامعه و طلاب در موضوعات مختلف از طریق برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و اساتید برجسته حوزه، نسبت به بررسی و شناسایی اینگونه نیازها اقدامات لازم از جمله برگزای جلسات و دوره های متناسب با آن صورت پذیرفت.

معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی مجتهده امین در همین زمینه برگزاری موفق چهار سطح از مجموع شش سطح دوره های بینش مطهر با همکاری مجمع فرهنگی بینش مطهر استان اصفهان با هدف ترویج اندیشه ناب شهید مطهری و تربیت مربیان کارآمد را از جمله این جلسات عنوان کرد.

نقش آفرینی طلاب خواهر در عرصه رسانه

سلیمانی با اشاره به اهمیت حضور و نقش آفرینی طلاب خواهر در عرصه رسانه، از اقدامات مهم بخش فرهنگی موسسه مجتهده امین را معرفی کارشناسان خبره از میان طلاب برای حضور در برنامه های رادیویی از جمله برنامه رادیویی آدینه انتظار، شرکت در برنامه های ضبط شده و حضور طلاب خواهردر مصاحبه های مختلف این برنامه با توجه به مناسبتهای مذهبی اعلام کرد و افزود: ترویج عقاید و افکار طلبگی و سبک زندگی اسلامی در بین عموم جامعه و آحاد مردم از اهداف این اقدامات است.

برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به شرایط اقتصادی دشوار جامعه و نامگذاری سال ۱۳۹۸ به نام سال تولید ملی و اهمیت آن، گفت: جشنواره اقتصاد مقاومتی با هدف کار آفرینی و درآمد زایی همچنین معرفی محصولات تولید شده توسط خود طلاب برگزار شد که با استقبال نسبتا خوبی هم همراه بود.

برگزاری جشنواره عفاف و حجاب در گذر چهارباغ اصفهان

معاون فرهنگی موسسه مجتهده امین در ادامه به برگزاری جشنواره حجاب و عفاف که در تاریخ ۲۰تیر ماه ۱۳۹۸ (روز عفاف و حجاب) در گذر چهارباغ اصفهان بر پا شد، اشاره کرد و افزود مهمترین کارهای صورت گرفته در این جشنواره از جمله بیان تجربه شیرین حجاب، تبلیغ غیر مستقیم حجاب، بازی هیجانی مار و پله که به شکل خاص و با هدف بیان فضائل و رذائل اخلاقی و تفسیر مسیر بهشت توسط یکی از طلاب موسسه طراحی شد، گفتمان در خصوص فلسفه حجاب و دینداری با حضور کارشناس از طلاب موسسه، مصاحبه از کودکان و شرکت کنندگان در خصوص این روز، اهداء شاخ گل و رزق معنوی و کتاب به کسبه و رهگذران، با استقبال عموم مردم و مسئولین همراه شد.

شناسایی ۵۰ شهید منتسب به طلاب موسسه

سلیمانی، اولین یادواره شهدای منتسب به طلاب موسسه را که با هدف بهره مندی از سجایای ارزشمند و کرامات عدیده شهداء و همچنین تجلیل و تکریم خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت برگزار شد از دیگر اقدامات موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اعلام کرد و افزود: شناسایی ۵۰ شهید منتسب به طلاب موسسه از کارهای ارزشمندی بود و با استقبال نیز همراه شد.

معاون فرهنگی موسسه مجتهده امین اظهار امیدواری کرد که این حرکت در سالهای آینده نیز با قوت و وسعت بیشتری ادامه یابد.

وی همچنین فعالیت های جهادی طلاب موسسه در عرصه مبارزه با بیماری کرونا در ابعاد مختلف را از دیگر امور انجام شده بخش فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اعلام کرد.

راه اندازی گروه ها و کانال ها در فضای مجازی

معاون فرهنگی موسسه مجتهده امین، حضور طلاب در عرصه فضای مجازی جهت تبیین آموزه های دینی، اخلاقی توسط خواهران طلبه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در این راستا راه اندازی گروه ها و کانال ها در فضای مجازی با هدف تبادل اطلاعات، ترویج سبک زندگی اسلامی در عرصه خانواده مطابق با میز اخلاق و خانواده قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی و میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی، همچنین ارائه تحلیل های سیاسی در راستای قطب نظام سیاسی اجتماعی اسلام و ایران از برنامه هایی بوده که منجر به گسترش فعالیتهای قرآنی طلاب در فضای مجازی شده است.

 وی، برپایی جشن میلاد کریم اهل البیت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، برگزاری جشن میلاد نیمه شعبان، برگزاری مسابقات مختلف در سامانه آموزش مجازی lms ویژه طلاب، اساتید و کادر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را در این راستا اعلام کرد.

مبارزه با بیماری کرونا

سلیمانی در پایان نمایشگاه فضای مجازی در رابطه با حجاب و عفاف، تهیه عکس های مختلف از سایت های گوناگون در خصوص حجاب و آزادی به صورت عکس نوشته و پاورپوینت، فعالیت در عرصه مجازی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا را بخشی از برنامه های در دست اقدام این موسسه دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    ممنون از همه زحماتتون