سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رزمایش مواسات

حوزه/ امام جمعه جنت شهر استان فارس اقدامات صورت‌گرفته در این شهرستان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا خسروی، امام جمعه شهرستان جنت شهر استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با تشریح اقدامات صورت‌گرفته در این شهرستان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، گفت: با فرمایش مقام معظم رهبری و شروع رزمایش مواسات و همدلی از نیمه شعبان، روند کمک‌رسانی به مردم در منطقه جنت شهر شتاب زیادی گرفت و بیش از 80 درصد به حجم کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان اضافه شد.

وی افزود: از قبل از رزمایش حدود 6 میلیون کمک نقدی توسط خیرین جمع آوری شده بود ولی با شتاب گرفتن امر مواسات و با ارتباط چهره به چهره با خیرین و همکاری دستگاه‌های منطقه، تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون کمک نقدی در جنت‌شهر جمع آوری و توزیع شده است.

امام جمعه جنت‌شهر ادامه داد: از سه طریق توانستیم کمک‌های مردمی را در منطقه شتاب بخشیم؛ با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین، بانوان و ریش‌سفیدهای شهر، با اطلاع‌رسانی و پویش‌های همگانی در فضای مجازی و همچنین همیاری طلاب و روحانیون منطقه کمک‌رسانی در سه ضلع را شروع کردیم و در کنار بسته‌های معیشتی تاکنون حدود یک تن گوشت قربانی در میان 600 خانوار نیازمند تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش از ظرفیت بانوان در امور مرتبط، همچون دوخت ماسک استفاده شد. همچنین خیرین جدیدی در منطقه شناسایی شدند. یک گروه جهادی از جوانان با نام شهید حاج قاسم سلیمانی هم در شهر ایجاد شد که به ضدعفونی معابر پرداختند.

حجت الاسلام خسروی بیان داشت: یکی از معضلات ما نبود یک بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان منطقه بود؛ یک خیریه قدیمی در شهر جنت شهر، فهرست نیازمندان را در اختیار داشت که فهرست احصاء شده پایگاه‌های بسیج و دفتر امام جمعه نیز در اختیار این خیریه قرار گرفت و اسامی پالایش شد تا مستحقان واقعی مشخص شوند و از موازی‌کاری خودداری شود. این خیریه علاوه بر شناسایی نیازمندان، تاکنون 5 تن برنج و همچنین گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: این رزمایش باید بعد از پایان ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد و همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت‌ها وارد میدان شوند و کمک کنند هماهنگی بیشتری جهت کمک‌رسانی‌ها را شاهد باشیم.

امام جمعه جنت‌شهر در پایان گفت: در رزمایش مواسات شاهد بودیم دقیقا مانند زمان جنگ افراد هر چه در وسع خود داشتند حتی به اندازه چند هزار تومان کمک کردند که این همیاری و خودیاری مردم مانند دفاع مقدس بسیار مایه امید و شیرین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha