چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: گسترش فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی یکی از راهکارهای عملیاتی کردن شعار همه واقف باشیم است.

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: با توجه به تأثیرگذاری مجموعه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف در سطح جامعه و افزایش میزان گرایش و علاقهٔ مردم به مشارکت در این سنت حسنهٔ الهی، یکی از ضرورت‌های پیشرو، تسهیل روش‌های مشارکت در وقف و بسترسازی برای گسترش مشارکت همگانی در این موضوع می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: یکی از روش‌های مؤثر و مفید در این راستا، ایجاد وقف‌های جمعی می‌باشد. به این صورت که افراد بتوانند با هر میزان کمک و مشارکت، در ایجاد یک موقوفه جمعی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در فرآیند وقف جمعی یا مشارکتی، اموالی مانند زمین، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ تدینی خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حدنصاب لازم، آن مال موردنظر خریداری یا ساخته‌شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف درمی‌آید.

وی گفت: این وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه‌های انتفاعی مانند مدرسه، درمانگاه، بیمارستان، مسجد و مانند آن و یا پروژه‌های منفعتی آر قبیل آپارتمان و مغازه، مجتمع تجاری یا مسکونی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و ازاین‌دست قابل‌اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: به‌منظور تسهیل فرآیند مشارکت همه اقشار جامعه در وقف و ایجاد موقوفه‌هایی متناسب با نیازهای روز با مشارکت آحاد مردم و توسعه و ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ وقف در سطح جامعه، «شیوه‌نامه اجرایی وقف‌های جمعی» تهیه و به ادارات تابعه ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بستری مناسب در جهت مشارکت آحاد جامعه برای انجام وقف‌های جدید و ایجاد روش‌های نوین درزمینهٔ ایجاد وقف‌های جدید از مهمترین اهداف این شیوه‌نامه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha