پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قشم اوقاف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم از ثبت موقوفه جدید به ارزش ۵ میلیارد تومان با نیت ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، حجت‌الاسلام روح‌الله صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم صبح امروز گفت: با عنایت خداوند و براساس ابلاغیه سازمان اوقاف مبنی بر تشکیل انجمن یاوران وقف، اداره اوقاف قشم اقدام به برگزاری جلساتی با دوست‌داران عرصه وقف در این شهرستان کرد و اقدامات خوبی در زمینه تبلیغ و ترویج امر خداپسندانه وقف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خروجی این جلسات وقف‌های خوبی در عرصه وقف‌های منفعتی و انتفاعی از سوی خیرین شهرستان قشم بود، افزود: به‌واسطه وقف‌های انتفاعی که رویکرد اصلی جامعه اهل سنت است، فعالیت‌های خوبی در زمینهٔ مساجد و آب‌انبارها شکل گرفت. مساجدی که در سطح شهرستان نیاز به تعمیرات داشتند، تعمیر شده و همچنین مساجدی در روستاها و محلاتی که نیاز به مسجد داشتند، ساخته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد سازمان اوقاف، نیت‌های مورد نیاز و روز جامعه است، در عرصه موقوفات منفعتی تبلیغات خوبی صورت گرفت و در ابتدای سال ۹۹ وقفی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان، دارای یک واحد مسکونی ۴ خوابه در طبقه همکف و ۲ واحد مسکونی ۲ خوابه در طبقات بالاتر یک ساختمان، جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) در شهرستان قشم صورت گرفت.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: اهمیت وقف در این حدیث پیامبر اکرم(ص) مشخص می‌شود که می‌فرماید «وقتی انسان می میرد دفتر عملش بسته می‌شود مگر سه چیز که همچنان باز می‌ماند، یکی صدقه جاریه(وقف)، دوم علمی که از آن استفاده می‌شود و سوم فرزند صالحی که برایش دعا کند.

وی اضافه کرد: این واقف از انسان‌های معتمد، معتقد، انقلابی و مذهبی بوده که در بسیاری از عرصه‌ها پیش‌قدم است، وی عضو هیئت‌امنای مسجد، عضو هیئت‌ امنای امامزاده و مدیر بزرگ‌ترین هیئت مذهبی شهرستان قشم است و قبل از وقف این موقوفه در عرصه کمک به ایتام و نیازمندان اقدامات قابل‌ توجهی داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم بیان داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد، در واقع وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیازهای مردم داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha